A tradicionális és nagy múltú autógyártók közül a Volkswagen az egyik olyan márka, ami mostanában már egyre komolyabb erőfeszítéseket tesz az elektromos meghajtás népszerűségének növelésére azáltal, hogy maga is előállít ilyen autókat. Szokás mondani, hogy „fejétől bűzlik a hal”, ami itt most különösen igaz, hiszen a cég vezetője, Herbert Diess is elkötelezett a technológia és a váltás irányában. Szerencsére a múlt héten indított bizalmi szavazás sikerrel zárult és bár csak 2023-ig biztos a helye a márka élén, addig van ideje megmutatni, hogyan képzeli a Volkswagen Csoport jövőjét.
Az új ID. termékcsalád gyártása is lassan karbon-mentessé válik, ez lesz a a goTOzero direktíva. Ennek csak egyik eleme az, hogy a gyártás helyszínén az összeszerelés olyan energiák felhasználásával történjen, ami megújuló forrásból származik. Erre amúgy kiváló példa a győri Audi gyár tetejére telepített napelempark, ami egyben jelenleg Európa legnagyobb tetőn elhelyezett parkja is. De az ID. akkumulátorok mozgatása villamosított vasúton is egy kiváló megoldás.
A képlet tehát eddig a legjobb, amit csak egy környezetre odafigyelő autós kívánhat. De mi a helyzet a lánc utolsó elemével, a kereskedésekkel? Az ő feladatuk lenne a kapcsolattartás és a bizalom felépítése azokban a vásárlókban, akik nyitottak az új technológiákra. Nos, ezen a területen a márka hazájában, Németországban is még gondok vannak. A Greenpeace ugyanis egy olyan akciót eszelt ki, aminek során 50 próbavásárló keresett fel 865 németországi VW kereskedést, hogy új autót kíván venni. Arra voltak kíváncsiak, hány kereskedésben ajánlják nekik az új ID.3-at egy benzines Golf ellenében. A próbavásárlók azt állították magukról, hogy semmilyen előzetes ismeretük nincsen a kinézett típusokról. Sajnos az eredmény elkeserítőre sikerült…
A próbavásárlások két csoportban zajlottak le. Az első csoport esetében 25 kereskedésből csupán 7 ajánlotta az ID.3-mat, míg a második csoport eredménye még rosszabb lett. Itt csupán 1 kereskedés ajánlotta az elektromos autót a Golf ellenében.
A vásárlók technikai kérdéseket is tettek fel, amik többek között a töltőkre, töltésre és a technológiára vonatkozóan. A válaszok 48 százaléka rossz információ volt, vagy még csak választ sem sikerült adni a feltett kérdésekre. Az értékesítők 84 százaléka nem ajánlotta megvételre az ID.3-at!
Ezek az eladók szinte minden esetben tudtak előnyt mondani a belsőégésű Golffal szemben, ám ezek szinte minden esetben a „jó vezetni” témakörben merültek ki. Amikor a Greenpeace tanulmány nyilvánosságra került, ezek a kereskedések az anyavállalatra mutogattak, miszerint az nem biztosított számukra képzést az új technológiákról.
Problémák tehát még akadnak bőven, de remélhetően idővel ezek is megoldódnak és az eladók közül is egyre többen lesznek képben az elektromos autózással.