A MIC Model 3 már kobalt-mentes akkumulátorral jön?

0

Egy igazán érdekes információt írt meg a Reuters szeptember 30-n, belsős forrásokra hivatkozva az olvasható a cikkben, hogy a MIC (made in Chnia) Model 3-ak egy olyan értékesítési hulláma indult meg, aminek kapcsán a gyártó már az új, kobalt-mentes akkucellával szállítja az újonnan összeszerelt autóit. Egészen pontosan a kobalt-mentes LFP (lithium iron phosphate – lítium vas foszfát) celláról van szó. Mindez azért lenne egy kiváló hír, hiszen ez már egy olyan akkumulátor lenne, ami híján van az egyik legvitatottabb akkumulátor alapanyagnak, ami a Kobalt. Az ásvány nevéhez sok rossz hír társul, mint például a rabszolga- és gyermekmunkával történő bányászás, embertelen körülmények között. De a rossz hírén túl az ára is azon tényezők közé sorolják a kobaltot, amiért az nem egy szívesen látott anyag az akkumulátorgyártásban (sem). Így az LFP cella gyártása olcsóbb lenne, ami talán a jövőbeni végső árra is hatással tudna lenni az összes olyan típus esetében, amit ezzel a technológiával szerelnének.

Felszíni fejtésű kobaltbánya

A MIC Tesla Model 3 jelenleg hivatalosan NMC (nickel manganese cobalt – nikkel magnézium kobalt) technológián alapuló cellákkal gördül le a sanghaji Gigafactory 3 szalagjáról, amiben ugye ott a sokat vitatott anyag is.

Az értesülés értelmében a napokban előállhat a Tesla a hivatalos sajtónyilatkozattal, ami, mint már említettem, több szempontból is egy kiváló hír lenne. A Reuters rákérdezett a Teslánál az információra, de azt a gyártó nem kívánta kommentálni. Mint ismeretes, a MIC Model 3-ak egy részébe a CATL is szállít cellákat, az LG Chemmel együtt, a pletyka szerint előbbi beszállító kezdené meg az új, LFP cellák beszállítását a Teslának, de a Teslával együtt ők sem reagáltak a megkeresésre.

Jelenleg Kína a világ legnagyobb autós piaca, csak a Tesla egymaga több, mint 11 000 autót, köztük leginkább Model 3-at adott el ott augusztusban. A bővülés előtt tehát nyitottak a kapuk, mely a Model Y gyártói kapacitásának növelésében tud majd következő lépésként megtestesülni. Ezen Model Y-ok várhatóan akár már a következő évben az új tulajdonosok garázsaiba kerülhetnek.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!