Késik a tisztán elektromos Porsche Taycan Cross Turismo

0

Nem lehet mindent egyszerre, főleg a jó dolgokból. Bár ez kevésbé nyugtatja meg azokat, akik a Porsche Taycan crossover változatára fenik a fogukat! Pontosabban CUV (comapct utility vehicle), hiszen a Porsche maga is ebbe a kategóriába sorolja az autót.

A Cross Turismo a 2015-ben bemutatott Taycan (akkor még Mission E) alapjaira épül és miután egy szabadidő-autóról van szó, igyekeztek terepes jelleggel is felvértezni. Emelték a hasmagasságot, védőburkolatokat helyeztek el a kerékjárati íveken, látványos első spoiler látható többek között az 1.99 méter széles kocsin, míg a 20 colos felnikre 275/40 R 20-as abroncsokat szereltek.  A háromdimenziós kialakítású Porsche feliratban üvegből vannak a betűk, ahol töltés közben pulzál az E. A sportosan lejtő tetővonal pedig a Panamera Sport Turismo-ból került át az elektromos koncepcióba.

Az utasteret teljesen átszabták, négy különálló ülést alakítottak ki, a panorámatető pedig még nagyobb térérzetet kölcsönöz az autónak. A második üléssor támlái lehajthatók, a csomagtartóban sínek és állítható/eltávolítható hevederek segítségével lehet rögzíteni a rakományt. A műszerfalat kihúzták teljesen az autó széléig, így még szélesebbnek tűnik az elektromos koncepció, amiből egy működő változatot ki is tudott próbálni egy szerencsés Youtuber:

https://youtu.be/ZBADJfA5Bo4

Az autó gyártását maga a Porsche is megerősítette még 2018 márciusában, az akkori nyilatkozat értelmében az igazgatótanács egyhangúan szavazta meg a Cross Turismo megszületését. Akkor még nem adtak meg időpontot a gyártás beindítására, de nagyjából 2020-ra tették meg tippjeiket a jól értesültek, pontosabban a Taycan gyártásának felfuttatása utánra.

Az idő pedig már aktuális lenne erre, hiszen 2020 első felében már 4480 darabot ki is szállítottak a Taycan szedán változatából. Ám a Bloomber cikke szerint erre legalább 2021 elejéig várnunk kell. A cikk azt mondja, hogy a késésről Oliver Blume vezérigazgató beszélt a sajtó képviselőinek és elmondta, hogy bár vannak késések, semmilyen fejlesztési, vagy gyártási projektet nem fognak a koronavírus miatt elhalasztani, a mostani késének más oka van.

„A változás nem jelent hátrányt számunkra, a gyártási terveinket jelenleg is optimalizáljuk”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!