Késik a Tesla Semi gyártása

0

A Tesla megerősítette, hogy elektromos teherautójuk, a Semi gyártását 2021-ig elhalasztották. Így az e-kamion piacra dobása már két évvel marad el a tervezett bevezetéstől.

A Tesla Semi 2017-es leleplezésénél az autógyártó elmondta, hogy az elektromos teherautó 2019-re fog megérkezni, azóta azonban az alacsony volumenű gyártásra hivatkozva tologatják a piacra dobást.

2020. első negyedéves eredményeinek megjelenésekor a Tesla kiadta a szokásos termékfrissítését, melyben kijelentették, hogy minden programjuk továbbra is az eredeti tervek szerint halad, kivéve a Semit, amely 2021-re csúszik át. A következőképpen nyilatkozott a vállalat a témában:

„Arra számítunk, hogy mind a Fremontban készülő Model Y, mind a Kínában előállított Model 3 gyártása a megszokott ütemben folytatódik a második negyedévben is. Folytatjuk továbbá a kapacitásbővítést a Model Y számára a Gigafactory Berlinben és a Gigafactory Sanghajban, és továbbra is azon vagyunk, hogy 2021-ben mindkét helyről megkezdhessük a szállításokat. Végül pedig a Tesla Semi érkezésének dátumát 2021-re helyezzük át.”

A hét elején Elon Musk vezérigazgató elmondta, hogy a Tesla ebben az évben, de csak valamikor később fogja frissíteni az új Roadstert és a Semit.

Amikor utoljára hallottunk valamit az e-kamion-programról, akkor épp a téli tesztelést fejezték be. Akkor azt tervezték, hogy az eddigi legnagyobb Teslát a Nevada Gigafactoryban gyártják majd, ahol megszerezték egy, a gyár mellett lévő hatalmas építmény bérleti jogát a nagyobb kapacitású termelés elősegítése érdekében.

Már több ezer megrendelést érkezett az új elektromos teherautóra, mely a márka állítása szerint több, mint 800 km-es hatótávolságra lesz képes, ebből következően pedig az üzemeltetési költsége mindössze 80 cent (kb. 250 Ft) lesz kilométerenként. Musk azonban mondott olyanokat is korábban, hogy találtak megoldást arra, hogy még ezt a hatótávot is tovább bővítsék, így akár 1000 km körül is alakulhat majd a gyártási verzió specifikációjának ide vonatkozó része. Ez a nagyobb akkumulátorral szerelt modell 180 000 dollárról indul, de terveznek egy kisebb kapacitású verziót is, nagyjából 400 km-es hatótávval 150 000 dolláros kezdő árral.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”