A Tesla egy újabb szabadalmi kérelmet nyújtott be az általuk, házon belül fejlesztett NCA típusú akkumulátorcellák elektródájára. Várhatóan ezek a cellák élettartama már sokkal hosszabb lesz és az áruk is jóval alacsonyabb.
Korábban már lehetett arról hallani, hogy Jeff Dahn és csapata a Dalhousie egyetemről a Teslával együttműködve rendkívüli eredményeket értek el. Az általuk kifejlesztett akkumulátorcellák élettartama több mint 1 millió mérföld, vagyis körülbelül 1,6 millió kilométer.
Az új akkumulátor is a lítium-ion technológiára épül, melyet egy új „egykristályos” NMC 532 katóddal és egyszintén új, általuk szabadalmaztatott elektrolittal rendelkezik. A katóddal végzett tesztek során kiderült, hogy az képes akár 4000 töltési ciklusra is.
Most pedig az „egykristályos” NCA elektródot szabadalmaztatták, melyet a nemrégiben közétett szabadalmi kérelmében ismertet, melynek címe: „Nikkel-kobalt-alumínium elektródok szintetizálásának módszere”.
A szabadalom lényege az, hogy a kutatók egy új, kétlépéses eljárást dolgoztak ki az egykristályos nikkel-kobalt-alumínium elektródok előállítására.
Az új elektródáknak köszönhetően ezek az NCA (lítium-nikkel-kobalt-alumínium-oxid) akkumulátorok képesek lesznek hasonló vagy jobb energiasűrűségre, mint az NMC (lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid) akkumulátorok.
Hongyang Li és Jing Li, a Tesla akkumulátor-mérnökei és egyben Jeff Dahn tanítványai, és maga Dahn is feltalálóként van feltüntetve a szabadalmi kérelemben. Egyébként mindegyikük neve szerepelt már korábban is a Tesla akkumulátorkutatási eredményei mellett.
A Tesla már egy ideje dolgozik egy titkos projekten „Roadrunner” fedőnév alatt, melynek célja az, hogy az akkumulátortechnológia árát a 100 dollár/kWh álomhatár alá szorítsák. Ezt saját fejlesztésű akkumulátorral szeretnék elérni Dahn csapatával közösen, a nemrég megvásárolt Maxwell technológiáját felhasználva.
A Tesla már tesztelt prototípusokat a Roadrunner projekt keretein belül, és azt állítják, képesek lesznek a cellákat nagy mennyiségben gyártani és felhasználni azokat a járműveikben, később pedig a további energiatároló termékeiben is.
Az elmúlt hónapokban a Tesla a legnagyobb titoktartás mellett fejlesztette a szükséges felszereléseket, például a próba-gyártósort Fremontban.
Reméljük a májusban, a Tesla akkumulátor-napján végre bővebb információkat is kapunk a folyamatban levő projektről.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.