Tavaly júniusban a Jaguar Land Rover (JLR) csoport bejelentette, hogy elindítja az XJ szedán egy új, teljesen elektromos változatának a fejlesztését, aminek az alapja egy olyan új platform lesz, amit a későbbiekben majd alkalmazni lehet más modellekhez is. Az Egyesült Királyságban működő Autocar nevű lap szerint, a JLR csoport ezen járművek gyártására a történelmi jelentőségű Castle Bromwichben található üzemet fogja felhasználni, amelyben két új elektromos crossovert is gyártanak majd, a Jaguar J-Pace modellt, illetve a Road Rover elnevezésű Land Rover modellt.
A két új JLR modell várhatóan 2021 végén kerül majd forgalomba. Mindkét járművet az új MLA (Modular Longitudinal Architecture) platformra épít a gyártó.
A JLR csoport 1 milliárd fontot (közel 392 millárd forintot) fektet be a Castle Bromwich és a Solihull gyárainak átalakítására, ahol a közeljövőben az új MLA platformra épülő autókat fogják gyártani. Tavaly óta vannak utalások arra, hogy a Jaguar I-Pace is végül meg fogja kapni az új MLA platformot, valószínűleg ez a második generációs változatba fog bekerülni. Az MLA platformra épített járművek 90,2 kWh kapacitású akkumulátort használnak. (Megjegyzés: az I-Pace fogyasztásával számolva ez az akkumulátor kapacitás közel 400 km-re lesz elegendő.)
A J-Pace egy nagyméretű, luxus elektromos SUV lesz, alapvetően az XJ szedán nagyobbik testvére. Természetesen a Range Rover márka is rendelkezni fog egy elektromos autóval. Jelenleg Road Rover néven ismert ez az új autó, de minden bizonnyal ez csak egy becenév és a hivatalos neve végül más lesz az autónak.
Az MLA platform nem feltétlenül csak tisztán elektromos autók gyártására alkalmazható. A BMW rugalmas gyártási stratégiájához hasonlóan az MLA platform használható lesz belsőégésű motoros autók (esetleg hibrid változatok), plug-in hibridek és tisztán elektromos autók gyártására is. A cégcsoport akár a castle bromwich-i, akár a solihull-i gyáregységet szenteli majd az elektromos autók gyártására, feltehetően továbbra sem csak elektromos autók fognak készülni ezekben az üzemekben.
Az Európai Unió által előírt szigorú CO2-előírások betartása érdekében a brit autógyártó valószínűleg a Range Rover és a Range Rover Sport modellek nagy részéből plug-in hibrid változatot is fog gyártani.
Jelenleg az I-Pace modelleket Ausztriában, Grazban gyártja egy külsős cég, a Magna Steyr, amellyel a Jaguar korábban szerződést kötött. Azonban a hírek szerint az új, teljesen elektromos XJ szedán, ami 2021 tavaszán várható, már teljes mértékben a castle bromwich-i gyárban fog készülni.
Az XJ tervét várhatóan idén fogja bemutatni a gyártó. Julain Thomson, a Jaguár új dizájnért felelős igazgatója elmondta, hogy:
„Gyönyörű autó lesz, erős meghajtással és luxus belsővel … a kabin hangulata nyugodtságot fog sugározni, felfrissülést fog jelenteni a tulajdonosnak minden egyes alkalom, amit az autóban tölt majd el.”
A JLR két új elektromos modelljének a terveit még nem fejezték be, azonban ezek összhangban kell legyenek az XJ elektromos változatával.
A Jaguár 2018-ban mutatta be az I-Pace modellt, és számos izgalmas újdonságot tartalmazott az autó. Azonban a közepes teljesítmény és az alacsony eladási szám miatt csalódást okozott a gyártónak. Végül februárban akkumulátorhiányra hivatkozva leállították az autó gyártását.
Ennek ellenére a JLR-nek is meg kell felelnie az Európai Unió által előírt széndioxid-kvótának, tehát egyre több plug-in hibridet fognak kínálni az elkövetkező időszakban, és kisebb mértékben, de minden bizonnyal elektromos autókat is fognak gyártani. A JRL által bejelentett rugalmas gyártás pedig azt jelenti, hogy a gyártó bármikor módosítani tudja a gyártósorokat oly módon, hogy növelni vagy csökkenteni tudja az elektromos autók és a hibridek gyártási kapacitását rövid idő alatt.
Fontos megjegyezni azonban, hogy a brit Autocar szerint a J-Pace késztülni fog belsőégésű motoros változatban is.