Teljesítette a téli teszteket a Mercedes-Benz EQV

0

A tisztán elektromos furgonok piaca még csak most fog majd felpörögni, a hamarosan piacra kerülő, remélhetőleg egyre nagyobb megtehető hatótávval gazdagodó autók jóvoltából. Az ilyen furgonok egyike lesz a Mercedes-Benz EQV is, amely méretét tekintve leginkább a Vitohoz hasonlítható.

A furgon piaci megjelenése 2020 második felére van időzítve, az addig hátra lévő időt a gyár alaposan kihasználja, többek között a téli tesztekkel, amiket sikeresen teljesített az EQV. Ezek a svédországi Arjeplog mellett zajlottak, közel –30 fokos hőmérséklet mellett, ami egy belsőégésű motorral szerelt autónak is tud kihívásokat okozni. A harmincnál is több mérnök bevonásával összeállított tesztcsomag olyan elemeket tartalmazott, mint az áthajtás jeges folyókon, de a tesztnek része volt a hajtáslánc elemeinek, a hőmenedzsmentnek, és a töltési folyamatoknak a megfigyelése is ezen a kritikus hőmérsékleten. A kombinált átlagfogyasztás végül 26,4 kWh/100 km környékére jött ki.

Az EQV nem csak a hardverben, de szoftverben is hozza a jelen kor elvárásait, ami leginkább az MBUX multimédiás rendszer és a hozzá tartozó érintőképernyő meglétét jelenti majd. Az alábbi táblázatban az EQV főbb tulajdonságait láthatjuk:

CO2 kibocsájtás 0 g/km
Kombinált fogyasztás 26.4-26.3 kWh/100 km
Becsült hatótáv 417-418 km (NEDC)
Töltési szabvány CCS
Meghajtás
első kerék
Csúcsteljesítmény 150 kW (204 LE)
Teljesítmény 70 kW (95 LE)
Max. nyomaték 362 Nm
Akkumulátor Lithium-ion
Akkumulátor kapacitás (használható) 90 kWh
Akkumulátor kapacitás (teljes) 100 kWh
Hossz (választható) 5140 mm, 5370 mm
Tengelytávok 3200 mm, 3430 mm
Végsebesség 140 km/h (alapkivitel), 160 km/h (opciós)
Raktér befogadóképessége 1410 liter
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!