A Bollinger Motors, egy elektromos autókra szakosodott startup bemutatta az első elektromos autó platformját és alvázát, amit haszongépjármű gyártóknak terveznek majd eladni. A cég eredetileg New Yorkban indult, most viszont már Michiganben van a központjuk. Fő projektjük egy nagyon egyszerű, viszont sokoldalú elektromos teherautó-platform fejlesztése volt.
Korábban egy elektromos, Jeep-szerű terepautóról rántották le a leplet, ez a Bollinger B1, később pedig egy pickup-verzió, a Bollinger B2 került a nagyközönség elé. Mindkét jármű egyszerű és robusztus kialakítású, így vonzó lehet mindazokak, akik terepen szeretnének járni elektromos autóval.
Beszéltek a B1 gyártásáról is, azonban ezt többször elhalasztották, feltehetően a vásárlókat elriasztó 125 000 dolláros ár miatt is.
A Bollinger azonban most kihasználja a járműveken végzett munkájának a gyümölcsét és felfedte az elektromos teherautók számára használható elektromos platformot, amit értékesíteni fognak azoknak, akik érdeklődést mutatnak a iránta.
A cég CEO-ja, Robert Bollinger így kommentálta:
„Amikor megépítettük a 3-as osztályú B1-et, tudtuk, hogy inkább a platformnak van kereskedelmi értéke és nem az autónak. Nem csak az általunk kabinnal szerelt változat használható, hanem teljesen egyedi teljes felépítmények is adaptálhatók ahhoz az E-Padlólemezhez, amit terveztünk, ezzel a megoldással sokkal gyorsabban segíthetjük a világot az elektromos közlekedésre való átállásban.”
Nyilvánosságra hozták a szabadalom alatt álló Bollinger Motors E-Padlólemezének a specifikációit is:
- 120 kWh akkumulátor
- opcionálisan 180 kWh akkumulátor
- öszkerékhajtás
- minden terepen használható
- két motor
- portáltengely
- 2,2 tonna maximális teher
- nagyon alacsony súlypont
- könnyen igényekre szabható tengelytáv
- hidraulikus blokkolásgátlós fékek (ABS)
- kipörgésgátló
- menetstabilizáló rendszer
- hidraulikus szervokormány
- hidro-pneumatikus önszintező felfüggesztés
- független első és hátsó felfüggesztés
- 5–15 kW-os fedélzeti töltő/inverter
- teljes energiarendszer-vezérlés, konfigurálható az adott felépítményhez
- integrált hőkezelő rendszer
- megfelel a 3. osztály [az Egyesült Államok teherszállító járműveire vonatkozó szabályozás – a szerk.] előírásainak
A Bollinger szerint az E-padlólemezt a B1 és B2 autókkal együtt gyártják, és 2021-ben kereskedelmi forgalomba hozzák.
Mindez nagyon jól hangzik, de meg kell jegyezni, hogy ahogy a B1 és B2 autók árai nagyon magasak, a padlólemez ára is fontos tényező lesz. Viszont ha elkezdik vásárolni ezt a platformot, akkor végre tisztességes verseny lesz a haszongépjárművek elektromos változatai között is.
Mindez több lehetőséget is jelent, viszont egy fontos tényező az amortizáció, mivel ez egy nagyon fontos pont a haszongépjárművek területén. Amennyiben ezen a téren jobban teljesít, mint a hagyományos hajtás, nagy szerepe lehet az elektromos haszongépjárművek megjelenésében.