Az rendben van, hogy fizetni kell az e-autó töltéséért! Nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy mennyit! Van egy kedves jóbarátom akinek van egy mondása: „a disznót akkor vágjuk le, ha meghízott”. Tökéletesen igaza van, de sajnos az e-autós disznó még csak egy süldő.
Tegnap este tette közzé az IONITY az új árazását amit január 31-től vezetne be az összes, nagyjából 200 darab töltőoszlopán. Az IONITY az a töltőhálózat amit 2017-ben alapított négy nagy autógyártó konszern. A BMW Group, Daimler AG, Volkswagen Group és a Ford Motor Company, majd 2019-ben csatlakozott a Hyundai csoport is. A hálózatot úgy tervezték, hogy 2020 végéig 400 helyszínre telepítenek minimum 4 állásos töltőszigetet.
Az IONITY a hivatalos sajtóközleményében tudatta, hogy az eddigi 8 eurós árazását január 31-től kWh alapú árképzési rendszer váltja a létrehozott páneurópai hálózatán. A töltési díj pedig 0,79 EUR/kWh, azaz nagyjából 280 Ft/kWh lesz.
Az úgynevezett MSP (Mobility Service Providers) tulajdonosok – Audi e-tron Charging Service, Mercedes me Charge, BMW ChargeNow, Porsche Charging Service, Volkswagen WeCharge és a többi konszern autó tulajdonos ennél jóval kedvezőbb áron tölthet majd az IONITY töltőin. Itt azonban egy 5800 forintos havidíjas tarifát minden esetben ki kell fizetni, ezen felül pedig 0,33 EUR/kWh, azaz nagyjából 94 Ft/kWh-ért tölthetnek az európai e-autó modellek tulajdonosai.
A bejegyzést követően kapott hideget és meleget is az IONITY a hivatalos Facebook oldalán, ami nem csoda. Egy mai átlagosnak mondható 64 kWh-s e-autót közel 50 euróért tölthetünk fel, ami nagyjából télen 300 kilométer hatótávra elegendő.
Michael Hajesch, az IONITY vezetője megjegyezte, hogy szerinte az új árazási stratégia nem fogja elfordítani az ügyfeleket a hálózat használatától. Továbbá elárulta, hogy az ultragyors töltő előnye minden e-autóst kárpótolni fog és megéri az árát. Szerinte az ilyen árazás valószínűleg nem fogja megakadályozni az e-mobilitás terjedését.
Ezt nehéz így első blikkre elhinni, ugyanis az ember nem biztos, hogy vesz egy e-autót azért, hogy kifizessen egy akkora összeget mint egy belsőégésű autóba való tankolásért. Plusz még várjon amíg az autója feltöltődik.
Tesla’s prices, 2-4x times CHEAPER. You’ve lost your mind (Norway is 0.17€/kWh, so 4.5x cheaper) pic.twitter.com/Vj0sFRhTZN
— Ajulianm (@ajulianm) 2020. január 16.
A Tesla itt is egyedit tudod villantani, hisz egy olyan töltőhálózatot hozott létre amiből már jóval több van mint 200 vagy akár 400. Továbbá ingyenes Supercharger töltést biztosít a Model S és Model X vásárlóknak! Ha pedig egy Model 3 tulajdonosai vagyunk akkor pedig a saját töltőhálózatán 0.33 EUR/kWh-ért tölthetünk bárminemű havi előfizetés nélkül!
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.