Épp a napokban számoltunk be arról, hogy az európai CCS töltők száma elérte és túl is lépte a 8000-es számot. Az akkori állás szerint 208 darab nagyteljesítményű (100-350 kW) töltő volt Európában, de vélhetően a statisztika elkészülte óta sem pihentek a töltőket telepítő cégek, hiszen épp most jelentette be az Ionity, hogy elkészült a 200. villámtöltőjük a Svájc-béli Lully mellett:

Hirdetés

Az Ionity pedig csak az egyik szereplője a négy nagy európai villámtöltő szövetségnek, az ő töltőik is benne vannak nagy valószínűséggel a 208 darabos statisztikában, tehát nyugodtan kijelenthetjük, hogy szépen fejlődik a CCS jelenléte Európában! Az Ionity honlapja szerint a 2020 végére tervezett 400 töltőből már 202 online és használható, míg további 52 már kivitelezés alatt van. Bár az egyes töltők különböző európai országokban vannak, az árazás lehetőség szerint mindenhol átláthatóan és egységesen került kialakításra. Ez az Ionty esetében 8 euró, 8 angol font, 8 svájci frank vagy a Skandináv országok esetében 80 Norvég, Svéd, Dán Koronát jelent töltésenként.

A 2019-es év amúgy elég nagy ugrás volt az Ionity életében. Januárban adták át az ötvenedik, míg májusban a 100. működő töltőjüket.

De mi is az Ionity? Az Ionity egy új, német autógyártókból álló konzorcium, ami gyorstöltő-hálózatot épít! A projekt megvalósításában a BMW Csoport, Daimler AG, Volkswagen Csoport és a Ford vesz részt, de várják más autógyártók jelentkezését is. Az évtized végére elérnék a célul kitűzött 400 darabot. Ez lenne az “első ütem”, majd tovább bővítenék a hálózatot. A töltőket bármelyik autógyártó ügyfele használhatja, olyan autók esetében amely támogatja a CCS töltési szabványt. Az autógyártók 350kW-s teljesítménnyel terveznek minden egyes töltőnél!

A töltőket a Shell, OMV, Tank & Rast és a Circle K üzemanyagtöltő állomásokon tervezik kialakítani. Magyarországon az alábbi helyszíneken találkozhatunk ilyen töltőkkel: M1-es Budapest felé vezető szakaszán, a bábolnai pihenőhelyen (Concó pihenőhely), Balatonkeresztúr (jelenleg csak Budapest felé haladó oldalán az M7 autópályának), Kajászó (M7 autópálya, Balaton felé) A töltőállomások vagy először 150 kW-os teljesítménnyel kerülnek beüzemelésre, majd később 350 kW-os teljesítményre növelik azokat, vagy rögtön utóbbi teljesítményrátával kerülnek beüzemelésre. A CCS szabványnak köszönhetően pedig a legtöbb EU-s autóval kompatibilisek lesznek.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/