Tovább pörög a Gigafactory 3 bámulatos története, egy újabb fejezethez érkezett ugyanis ez az autóipari mese, amit minden „hagyományos” nagy autógyártónak példaként kéne felállítani. A Tesla ugyanis a helyi médiában bejelentette, hogy január 7-től elindulnak a Gigafactory 3-ban gyártott (elterjedtebb nevén MIC – Made In China) Tesla Model 3-ak kiszállítása a megrendelőknek.
A hír alapján megerősíthető az információ, hogy a 2019 december 30-án rendezett ünnepélyes átadási ceremónia valóban csak a Tesla alkalmazottak megrendeléseinek szólt. Azokból pedig biztosan van bőven, hiszen jelenleg is 3200 alkalmazott dolgozik Kínában közvetlenül a Teslának. Jelenleg heti 1000 darab Model 3 tud elkészülni a sanghaji gyárban. Song Gang, a Tesla Gigafactory 3 gyártási igazgatója elmondta, hogy óránként nagyjából 28 darab Model 3 kerül összeszerelésre, napi 10 órás gyártásban. Ez több, mint 1000 darab autót jelent hetente. Ám a terv az, hogy csúcsidőben és teljes gőzzel üzemelve ez heti 3000 darab is tud lenni.
További érdekessége a MIC Model 3-nak, hogy hogy a kínai Gigafactory 3 számára nem a Panasonic fogja az akkucellákat szállítani, hanem az LG Chem. A 21700-as típusú, cilinderes kialakítású cellák a LG Chem legújabb fejlesztésű, NCM 811-es kivitelében készülnek, melyekben a felhasznált kobalt aránya nagyjából 10% körüli. Ezeket a cellákat eddig csak buszokhoz szállította az LG Chem, de várhatóan a Tesla igényeit is maximálisan kielégítik majd.
Jelenleg Kínában közel 50 ezer dollárnak megfelelő helyi pénzt kell leszámolnia a kasszánál annak, aki szeretne egy MIC Model 3-at (Model 3 Standard Range Plus + Autopilot). Ebből még lejön a kínai állam által nyújtott támogatás és ha minden igaz, akkor a Tesla maga is közel 20%-ot tud majd hamarosan lefaragni a típus árából. De hogyan is érné el ezt a vállalat? Leginkább úgy, hogy még több helyi beszállítóval dolgoztatna, helyi alapanyagokból, így kikerülendő a büntetővámok miatt magas árakat! Ezek az intézkedések akár már 2020 második felében éreztetnék hatásukat az árakban! Azonban a Tesla nem kommentálta a hírt azóta sem, így ezt majd csak az idő tudja eldönteni!
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/