Az osztrák Kreisel cég egy érdekes fejlesztést mutatott be a napokban, az persze kérdéses, hogy mekkora a létjogosultsága.
A jelenlegi e-autók szinte egyik sem rendelkezik a klasszikus értelemben vett sebességváltóval, hiszen ezek a meghajtás-rendszerek azonnal tudják szállítani a nyomatékot, ha szükséges. Ez is az egyik előnyük a belsőégésű motorokkal szerelt autókkal szemben, hogy egy olyan alkatrész hiányzik belőlük, aminek javítása akár súlyos ezrekben mérhető.
A Kreisel azonban kísérleti jelleggel megalkotott egy 2 sebességes váltót, direkt e-autók számára- A céget nem érheti kritika, hiszen nagy e-autós tapasztalat áll a hátuk mögött, elég csak az elektromos tűzoltóautójukra, vagy az Arnold Schwarzenegger számára átalakított Hummerre gondolni.
Markus Kreisel (co-CEO, Kreisel Electric) így kommentálta a bejelentést:
„Úgy döntöttünk, jelentős kihívás elé állítjuk magunkat azzal, hogy egy ultra-könnyű, elektromos szuperautót építünk egy történelmi alapokkal bíró járműből, beépítve abba a sebességváltónkra vonatkozó fejlesztésünket is.”
A cég egy Porsche 910est alakított át és építette bele a 2 sebességes váltóját:
Philipp Kreisel (co-CEO, Kreisel Electric) is beszélt kicsit a fejlesztésről és a termékről:
„A rendszer alapja egy elektromos olaj-olajszivattyú, beépített olaj tartállyal, ami lehetővé teszi a hatékonyság maximalizálását. A súrlódásból adódó veszteségeket pedig a csapágyak elrendezésével optimalizáltuk. Az elektromechanikus sebességváltó-szinkronizálás biztosítja majd a lehető legrövidebb forgatónyomaték-megszakításokat, melynek köszönhetően 0,25 másodperces sebességváltás érhető el. Ily módon a súrlódó elemek által okozott bármilyen hőhatás és a váltó esetleges, alkatrészekre gyakorolt koptató hatásai gyakorlatilag kiküszöbölhetők. A beépített integrált differenciálzár biztosítja a megszakítás nélküli nyomatékátvitelt csúszós úton is. Végül, de nem utolsósorban jelen lesz egy moduláris interfész, amely támogatja a motor- és átviteli rendszerek széles körét.