Mint ismeretes a Tesla összeszerelő üzeme Fremontban található, ahol 10.000 munkás dolgozik. Ekkora létszámnál már komoly odafigyelést igényel, hogy ne legyen nagy számú üzemi baleset.
Pontosan ezért döntöttek úgy a Tesla üzembiztonsággal foglalkozó megbízottjai, hogy az eddigieknél is tovább mennek a biztonsági intézkedések területén. Történik mindez úgy, hogy az amerikai sajtóban rendszeresen jelennek meg (általában klikkvadász jelleggel)cikkek és tényfeltáró riportok a dolgozók elégedetlenségéről és sérüléseiről. Ám a vállalat komoly célt tűzött ki maga elé: a világ legbiztonságosabb autógyára akar lenni!
Még októberben felkérték az egyébként Alcoa alkalmazott Laurie Shelby-t, hogy vizsgálja felül minden szemszögből a Tesla által foganatosított eljárásokat, amik a munkakörnyezetre, dolgozói egészségre és biztonsági megoldásokra vonatkoznak. Laurie elsősorban a Fremont Factory-ra összpontosította figyelmét, ahol a dolgozói szakszervezetek már többször levélben hívták fel a vezetőség figyelmét a folyamatos sérülésekre és a különböző biztonsági intézkedések hiányára az elmúlt 2 évben. Meg is kezdődtek az átszervezések és az említett hiányos intézkedések bevezetése, amit Laurie így kommentált:
„A munkahelyi balesetek átlagos mértékegysége a TRIR (Total Recordable Incident Rate). Figyelembe véve az év végi adatokat, a Tesla 2017-re vonatkozó incidensei 25%-al csökkentek az előző, 2016-os évhez képest, így most már az iparági átlag szintjére sikerült szorítani a munkahelyi baleseteket. Természetesen itt nem állunk meg, hiszen nem ez a cél. Biztos vagyok benne, hogy 2018-ban bőven az átlag alá tudunk menni és így jóval biztonságosabb munkahelyi környezetet teremthetünk. Ha megnézem a 2017-es adatokat, csak megerősíteni tudom magam ebben.”
Az alábbi ábrán annak az arányos összehasonlítása látható, éves szinten mennyi üzemi baleset történt, amikor még a Toyota és a GM felügyelte a gyárat és mennyi, amikor már Laurie felülvizsgálatai elkezdődtek.
A Model 3 gyártósorait is már ebben az átgondolt szellemben állították össze, ami sokkal jobb, mint ahol a Model X és S járművek kerülnek összeszerelésre.
Ide kattintva csatlakozhatsz a Magyarországi Tesla Club Facebook csoportjához, ahol elmondhatod a véleményed.