Pár napja az Opel bemutatta stratégiai tervét, miszerint 2024-ig tervez bevezetni minden autójából egy elektromos verziót is. A Peugeot 208 és Opel Corsa következő generációja már az új és közös padlólemezt fogja használni.
„Mivel teljes hozzáférésünk van a PSA Csoport technológiáihoz, terveink szerint az Opel/Vauxhall gépjárműveink vezetővé válnak az európai CO2 kibocsátás elleni küzdelemben.
Minden európai típusunk elérhető lesz elektromos verzióban is. Kínálatunkban elérhető lesz a tisztán elektromos és plug-in hybrid verzió is, a hagyományos belsőégésű motorok mellett.
Terveink szerint 2020-ra az Opel/Vauxhall gyárnak 4 termékvonala is bele fog esni ebbe a kategóriába, ide értve a Grandland XPHEV és a Corsa full elektromos verzióját.”
Miközben a PSA Csoport tervei az elektromos autókról szerények, azért vannak pozitívumok is.
Szimpatikus a tény, hogy elsősorban praktikus elektromos autókat szeretnének tervezni nekünk, amik akár sikeresek is lehetnek, különösen Európán belül. Az elektromos szuperminik, -mint a következő generációs Opel Corsa/ Peugeot 208 páros- érkezése 2019-ben lesz esedékes és jó esélyekkel indulnak az európai elektromosautó piacon. Azonban kihívókra is fel kell készülniük olyan autók képben, mint a Renault Zoe, Volkswagen ID(az e-Golf utódja) és remélhetően a Nissan Micra EV.
A Corsa EV/208EV párost az 50 kwh teljesítményű akkumulátorral nagyjából a Renault Zoe és a Chevrolet Bolt EV/Opel Ampera-e közé pozícionálja az Opel. Az NEDC mérései alapján 500km hatótáv várható majd el, ami a valóságban inkább 300-350km. Sajnos az árakról nincs még hivatalos információ.
További érdekesség, hogy a hírek szerint a PSA csoport terjeszkedni kíván 20 további ország piacán, köztük az Egyesült Államokban. Ennek érthetően a GM nem igazán örülne, ami megnehezítheti a Chevrolet Bolt EV vagyis Európában Opel Ampera-e ellátást. Mindkét autógyártó rivalizálásra készülhet az adott piacokon.
Forrás: pushevs.com