A Huawei és a guangzhoui székhelyű, állami tulajdonú GAC közös márkája, a Qijing hivatalosan is bemutatta első modelljét. Az újdonság egy sportos megjelenésű kombi, amely technológiai szinten már most L3-szintre felkészített vezetéstámogató rendszerrel érkezik. A modell még idén megjelenik a kínai piacon, míg az első ügyfélkiszállításokat 2026 júniusára tervezik.
Shooting brake karosszéria és prémium ambíciók
A Qijing – amelynek neve nagyjából „Találkozási pont” jelentéssel bír – a Huawei és a GAC stratégiai együttműködésének eredménye. A márka vezérigazgatói posztját Liu Jiaming tölti be, akinek kinevezését már korábban bejelentették, ahogy azt is, hogy az első modell shooting brake, azaz sportkombi karosszériával készül. Most azonban már sorozatgyártás-közeli példányon láthatjuk, mire számíthat a piac.
Huawei-technológia, L3-ready vezetéstámogatás
Az autót egy, a Qijing hivatalos Weibo-oldalán közzétett videóban mutatták meg, amelyben a Huawei intelligens autós megoldások üzletágának vezetője, Jin Yuzhi, valamint Liu Jiaming közösen tesztelték a jármű menetdinamikáját. Elmondásuk szerint a modell a Huawei legfrissebb vezetéstámogató rendszerét használja, amely műszakilag már felkészült az L3-as szintű automatizált vezetésre, amint azt a jogszabályi környezet Kínában lehetővé teszi.
Prémium szint, de meglepően alacsony ár
A felsővezetők szerint a dizájn, a vezetési élmény és az intelligens rendszerek szintje olyan modellekkel vetekszik, amelyek Kínában egymillió jüan körüli árszinten mozognak. Ebbe a kategóriába sorolható például a Maextro S800 vagy a Yangwang U8. Ehhez képest a Qijing első modelljének várható indulóára mindössze 300 000 jüan, ami körülbelül 42 700 amerikai dollárnak felel meg, és papíron rendkívül erős ár-érték arányt ígér.
LiDAR, 800 voltos architektúra és elektromos hajtás
A bemutatott példány formaterve alapján az autó lejtős motorháztetőt, a lökhárítóba integrált nagyméretű aktív légbeömlőt, valamint a tetőn elhelyezett, jól látható LiDAR-szenzort kapott, amely az L3-as vezetéstámogatás egyik kulcseleme. A bal hátsó sárvédőn elhelyezett töltőcsatlakozó egyértelműen jelzi, hogy a modell tisztán elektromos hajtáslánccal érkezik, és az iparági várakozások szerint 800 voltos architektúrára épül, amely ultragyors DC-töltést tesz lehetővé.
Erős riválisokkal szemben indul
Piaci pozícióját tekintve a Qijing közvetlen kihívója lehet a sportos elektromos kombik szegmensében a Zeekr 007 GT és a NIO ET5 Touring. A Huawei és a GAC együttműködése alapján az új modell nemcsak technológiában és dizájnban, hanem árstratégiában is komoly fenyegetést jelenthet, különösen azok számára, akik prémium vezetéstámogatást és modern elektromos hajtást keresnek elérhetőbb áron.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













