Zeekr 007 GT: a teljesítmény-orientált elektromos kombi

0

Kínában megjelentek az első információk a régóta várt Zeekr 007 GT-ről. Ez a 007 elektromos szedán kombi változata, amelynek piaci bevezetését Kínában a második negyedévre tervezik. Tekintettel a kombik iránti keresletre az európai piacon, az export az öreg kontinensre is valószínűnek tűnik.

A Zeekr 007 bemutatkozásakor a megfelelő alapár és az olyan finomságok, mint a 800 V-os rendszerfeszültség, a 75/100 kWh kapacitású akkumulátorok, vagy éppen a remek méretek (4865 mm hosszú, 1900 mm széles és 1450 mm magas autó, 462 literes csomagtartóval) gyorsan népszerűvé tették a Zeekr 007-et Kínában. A másik meglepetés a Zeekr 007-tel kapcsolatban tavaly nyáron érkezett, amikor megjelentek az első pletykák egy teljesítmény-orientált modell érkezéséről. Nem sokkal később pedig maga a Zeekr osztott meg fotókat az elképzeléséről.

Nos, az izmosabb változat már biztosan el fog készülni, köszönhetően a jó öreg kínai adminisztrációs folyamatoknak és az illetékes minisztérium (MIIT) menetrendszerű szivárogtatásának. Bár a paraméterekkel együtt közzétett dokumentumokban az Ipari és Informatikai Minisztérium a 007 GT-t „tisztán elektromos szedánként” írja le. A képeken azonban jól látható, hogy ez egy kombi – vagy Shooting Brake, ahogyan a valamivel dinamikusabb formát szokták emlegetni.

A 007 GT méretei néhány millimétert leszámítva a 007 szedánhoz hasonlíthatók, a GT egy milliméterrel rövidebb és öt milliméterrel laposabb is, mint a szedán. Míg az ilyen kisebb eltérések egészen egyszerűen magyarázhatók a különböző lökhárítókkal és a magasság esetében különböző rugókkal. Ami igazán meglepő, hogy a tengelytáv is kissé eltér a szedán vonatkozó adatától: a 007 GT 2925 milliméter, a szedán 2928 milliméter.

Az MIIT szerint a Zeekr a 007 GT-t összesen négy változatban kínálja, amelyek hajtásrendszerek és felszereltség tekintetében különböznek egymástól. Van egy 310 kW-os hátsókerék-hajtás és egy összkerékhajtás, amelynek első tengelyén egy további 165 kW-os csúcsteljesítményű e-motor is található. Az akkumulátorok két változatban érhetők el: egy NMC akkumulátor CATL cellákkal és egy LFP akkumulátor, amely Zeekr Golden Battery-jét használja. Árak tekintetében egyelőre csak találgatás van, 27 900 euró lehet a kínai alapár (209 900 jüan).

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!