A vállalat hivatalos Weibo-közleményéből kiderült, hogy mindössze 19 hónap alatt már 500 000 elektromos autót szállított le, miközben az elektromos járművekhez köthető bevétele 4,10 milliárd dollárra emelkedett. A vásárlói átadások 2024. április 3-án indultak, és már novemberben több mint 40 ezer átadás történt. A Xiaomi ezzel már jóval a tervezett éves cél – 350 ezer darab – felett jár, így a gyártó módosította is a 2025-ös prognózist.
Az SU7 és a YU7 villámgyors karrierje
A Xiaomi első elektromos modellje, az SU7 szedán, 2024. március 28-án debütált, és a gyártás már indulástól két műszakban futott az 1-es üzemben. A második modell, a Tesla Model Y közvetlen kihívójának szánt YU7 2024. június 26-án lépett piacra, gyártását a 2-es üzem végzi.
A Xiaomi Auto jelenleg évi több mint 350 ezer autó előállítására képes, és a korábbi kapacitáskorlátok már oldódnak. Ennek hatására a várakozási idők is mérséklődtek: a YU7 esetében a korábbi akár 62 hét helyett már 32–38 hét, az SU7 modelleknél pedig 6–31 hét, míg az SU7 Ultra sportváltozatnál 6–9 hét az átlagos szállítási idő.
A félmilliomodik Xiaomi: smaragdzöld YU7 Max brutális teljesítménnyel
A 500 ezredik legyártott jármű egy smaragdzöld Xiaomi YU7 Max lett, amely karbon külsőt, 20 colos kerekeket és sárga négydugattyús féknyergeket kapott. Ára körülbelül 362 900 jüan, vagyis nagyjából 51 050 dollár. A YU7 Max technikai adatai is tekintélyt parancsolóak: 508 kW (681 LE) teljesítmény, összkerékhajtás, 760 km CLTC hatótáv, méretek pedig 4999 × 1996 × 1600 mm.
A Xiaomi a Tesla fölé nőtt Kínában – először a történetében
A CPCA adatai szerint a Xiaomi 2025 októberében 48 654 új NEV személyautót adott el kiskereskedelmi szinten. A YU7-ből 33 662 darab került nagykereskedelmi értékesítésre, és ezzel első alkalommal múlta felül a Tesla Model Y hazai eladásait, amely kb. 26 100 darabon állt.
A YU7 összesített értékesítése már több mint 70 ezer darab, és a modell mára az egyik legnépszerűbb középkategóriás elektromos SUV Kínában. A Xiaomi gyors térnyerésének egyik kulcsa, hogy a vállalat a teljes saját szoftveres és elektronikai ökoszisztémáját integrálja autóiba, ami különösen vonzó a fiatal vásárlók számára.
Pénzügyi szárnyalás: rekordbevétel és hatalmas K+F beruházások
A Xiaomi-csoport 2025 harmadik negyedéves jelentése szerint a vállalat bevétele 113,1 milliárd jüanra (16 milliárd dollárra) nőtt, ami 22,3%-os éves emelkedést jelent. A kiigazított nettó nyereség 11,3 milliárd jüan (1,60 milliárd dollár) lett, ami 80,9%-os növekedés. Az elektromos járművekkel, AI-megoldásokkal és innovációval kapcsolatos bevételek elérték a 29 milliárd jüant, a K+F kiadások pedig 9,1 milliárd jüanra ugrottak. A teljes éves K+F ráfordítás meghaladhatja a 30 milliárd jüant.
2027: a Xiaomi Európába érkezik
A Xiaomi Auto tovább emelte az éves célját, már több mint 400 ezer jármű leszállításával számol 2025-re. A vállalat 2027-re tervezi a nemzetközi piacra lépést, első állomásként Európában.
Előfutárként már megtartottak egy kétnapos SU7 Ultra tesztvezetést Németországban, amely komoly érdeklődést váltott ki. A gyártó ezzel egyértelműen jelzi: a globális terjeszkedés nemcsak terv, hanem elkerülhetetlen következő lépés.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













