A SAIC partnere, a Qingtao Power már üzembe helyezte új, tisztán szilárdtest-akkumulátorokat előállító termelősorát a kínai Anting városában, ami jelentős mérföldkő az elektromos járműipar technológiai versenyében. A SAIC azt várja, hogy 2027-től rendszeres sorozatgyártású akkumulátorszállítmányok érkeznek majd a Qingtaótól, ami nagy lépés lehet a vállalat hosszú távú elektromobilitási stratégiájában.
Mintacellák még idén, prototípus tesztelés jövőre
A SAIC Motor közlése alapján a Qingtao Power még az idei év vége előtt elkészíti az első mintacellákat, amelyek kulcsfontosságúak a technológia finomhangolásában. A tervek szerint 2026-ban már prototípus járművekben is tesztelik a szilárdtest-akkumulátorokat, így a vállalat fokozatosan közelíti meg a 2027-es kereskedelmi indulást.
A korábbi hivatalos nyilatkozatok szerint a célzott teljesítményadatok között szerepel a 400 Wh/kg fajlagos energiasűrűség, a 820 Wh/liter térfogati energiasűrűség, valamint a cellánkénti 75 Ah kapacitás, amelyek jelentős előrelépést jelentenek a jelenlegi lítiumion-technológiákhoz képest.
A SAIC már most is használ félszilárd technológiát
A SAIC célja, hogy vezető szerepet töltsön a félig szilárd és tisztán szilárdtest-akkumulátorok piacán, amely területre évek óta komoly erőforrásokat fordít. A gyártó már jelenleg is kínál ilyen technológiát: az MG Motor szeptemberben bemutatta az MG4 egyik változatát félszilárd akkumulátorral, amely szintén a Qingtao fejlesztése.
Kínai médiabeszámolók szerint a két vállalat rendkívül szorosan együttműködik, a SAIC befektetett a Qingtao Powerbe, és közös fejlesztőlabor is működik, amely felgyorsítja az új generációs energiatárolási megoldások piacra vitelét.
Egyre több gyártó készül a szilárdtest-technológia bevezetésére
Kínában és nemzetközi szinten is nő a verseny a szilárdtest-akkumulátorok kereskedelmi alkalmazásáért. A GAC-csoport már kisebb mennyiségben gyárt ilyen akkukat egy első soron, és a legutóbbi jelentések szerint 2027 és 2030 között indulhat a tömegtermelés.
A Chery nemrég mutatta be saját szilárdtest-modulját, amelyet jövőre kísérleti járművekben tesztelnek majd. Emellett a Sunwoda, a BYD és a CATL is intenzíven dolgozik a technológia fejlesztésén.
A piacvezető CATL azonban hangsúlyozta, hogy bár folyamatosan invesztál a kutatás-fejlesztésbe, a tömeggyártás legkorábban 2030 körül várható, ami jól mutatja, mennyire komplex és időigényes az új akkumulátorgeneráció kiforrott, sorozatgyártásra alkalmas megvalósítása.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













