Berobbant a Ford az elektromos teherautók piacára – ilyen lesz az F-Line E

0

A Ford Trucks eddig még nem kínált elektromos teherautót, ám ez 2026-ban végleg megváltozik. A vállalat bemutatta első sorozatgyártásra kész villanyos modelljét, az F-Line E típust, amelyet a törökországi Ford Otosan gyárt. A modell jövőre már minden fontos európai piacon megjelenik. A 19 és 26 tonnás kategóriában érkező újdonság mérföldkő a gyártó történetében, hiszen ezzel lép be az elektromos nehézgépjárművek gyorsan növekvő szegmensébe.

Két nagy premier Lyonban: dízel F-Max és elektromos F-Line E

A franciaországi Lyonban megrendezett Solutrans kiállításon (november 18–22.) a Ford Trucks két új modellt mutatott be: az új generációs, dízelmotoros Ford F-Maxet, valamint az F-Line E-t, amely a márka első teljesen elektromos teherautója. A villanyos változatot 6×2-es tengelykonfigurációban állították ki, 26 tonnás össztömeggel és Lamberet hűtős felépítménnyel, a látogatók számára pedig tesztvezetési lehetőség is rendelkezésre állt.

Az új modell a Ford Motor és a Koç Holding közös vállalatához, a Ford Otosanhoz kötődik, amely évtizedek óta fejleszti és gyártja a Ford teherautókat. Az F-Line E is ezekben az üzemekben készül majd, a dízelmotoros F-Line sorozat mellett.

2026-ban egész Nyugat-Európában elérhető lesz

Burak Hoşgören, a Ford Trucks nemzetközi piacokért felelős vezetője az electrive-nak megerősítette, hogy a modell 2026-ban egész Nyugat-Európában piacra kerül. A Solutranson Emrah Duman, a Ford Trucks alelnöke is jelen volt, aki így nyilatkozott:
„Nagyon örülünk, hogy a Solutranson – Európa egyik vezető szakkiállításán – a Ford Próval közösen képviseltethetjük magunkat”, majd hozzátette, hogy az új termékcsalád a tartósság, a technológia és a gazdaságosság kombinációjával erősíti meg a vállalat pozícióját Európában, miközben kijelöli a fenntartható nehézgépjárműves közlekedés irányát.

Ford Trucks: eddig ez hiányzott az elektromos kínálatból

A Ford Trucks volt az utolsó jelentős európai teherautó-gyártó, amelynek még nem szerepelt elektromos modell a kínálatában. Az F-Line E megjelenésével most ezen a területen is felzárkóznak versenytársaikhoz. Bár az elektromos modellt már a 2024-es IAA Transportation kiállításon is bemutatták, akkor még nem közöltek részletes műszaki adatokat. Mostanra azonban kiszivárogtak a legfontosabb paraméterek.

390 kW csúcsteljesítmény és akár 300 km hatótáv

A Solutranson kiállított 6×2-es változat elektromos hajtása 310 kW folyamatos, valamint 390 kW csúcsteljesítményt ad le. A nyomaték 1 370 Nm, csúcsban pedig eléri a 2 470 Nm értéket. A hajtáslánc beszállítója a korábbi információk szerint a ZF. A nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiájú akkumulátorcsomag négy darab 98 kWh-s modulból áll. A teljes bruttó kapacitás így 392 kWh, amelyből 314 kWh használható. A gyártó szerint a 6×2-es konfiguráció egyetlen töltéssel akár 300 kilométert is megtehet. A tengelytáv 4,75 méter, a hajtáslánchoz pedig egy háromfokozatú automata váltó tartozik.

A modell elérhető lesz 4×2-es kivitelben is, amely 19 tonnás össztömeggel érkezik. Ebben a változatban más villanymotor és kevesebb akkumulátor dolgozik. A folyamatos teljesítmény 235 kW, a csúcsteljesítmény 290 kW lesz. A bruttó akkukapacitás 294 kWh, amelyből 235 kWh használható, így a hatótáv körülbelül 250 kilométer.

A 6×2-es verzió akár 285 kW-os DC villámtöltést is képes fogadni. A 4×2-es változat maximum 213 kW-tal tölthető, így a 20-ról 80%-ra való töltés ideje a gyártó szerint kevesebb mint 45 perc lesz.

Felfüggesztés, teherbírás és futómű

A kiállított változat engedélyezett tengelyterhelése 8 tonna elöl, illetve 11,5 tonna hátul. Az első tengely mechanikus, a hátsó pedig légrugós felfüggesztéssel érkezik. A teherautó 22,5 colos, könnyűfém felniken gördül.

Németországban a Ford teherautók hivatalos importőre a 2021-ben alapított F-Trucks Deutschland GmbH, amely a Stegmaier Group része. A cég székhelye Kirchberg an der Jagst településén található, Baden-Württemberg északkeleti részén.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!