Emmanuel Lamacchia, a Model Y programmenedzsere bejelentette, hogy nyolc év után elhagyja a Teslát. A távozásának okait és következő munkahelyét egyelőre nem hozta nyilvánosságra, de a hír nem sokkal azután érkezett, hogy Siddhant Awasthi, a Cybertruck program vezetője is búcsút intett a vállalatnak. A két vezető távozása tovább erősíti a képet: a Tesla felső vezetésében komoly fluktuáció zajlik.
A Model Y sikere mögött álló menedzser is távozik
Lamacchia közel nyolc éven át dolgozott a Teslánál, ahol az utóbbi években a Model Y fejlesztési és gyártási programját irányította. Ez a modell mára a világ legnagyobb példányszámban értékesített autója lett. A menedzser a Rolls-Royce Engines-től érkezett, ahol szintén vezető beosztásban dolgozott. Az Electrek értesülései szerint Awasthi és Lamacchia távozásával a Tesla járműprogramjainak vezetése gyakorlatilag teljesen megújult az elmúlt év során.
Lamacchia: „Micsoda utazás volt…”
Lamacchia LinkedIn-posztban jelentette be döntését: „Nyolc hihetetlen év után elbúcsúzom a Teslától. Micsoda utazás volt… A Model 3 és Model Y különböző változatainak bevezetésétől egészen addig, hogy a világ legkelendőbb autójának, a Model Y-nak lettem a programmenedzsere!”
Kiemelte karrierje csúcspontját is: mindössze két hét alatt sikerült négy gyárat három kontinensen átállítani az új modell gyártására – ez szerinte példátlan bravúr volt az autóipar történetében. Majd Lamacchia hozzátette, hogy a Teslánál megtanulta, hogyan lehet gyorsan, mégis biztonságosan dolgozni, és hogyan válhat egy prototípusból milliós darabszámú gyártás. A jövőjéről mindössze ennyit árult el: „Izgatott vagyok, mi jön ezután. Hamarosan többet is megosztok.”
Személyi átrendeződések a Tesla élvonalában
Lamacchia távozása beleillik a Tesla vezetői mozgásainak sorába. Tavaly Daniel Ho, aki korábban az összes járműprogramért felelt, szintén elhagyta a céget, és tíz év után a Waymóhoz igazolt. Ugyanekkor David Zhang, a második legmagasabb rangú programmenedzser is távozott.
A Manager Magazin beszámolója szerint az utóbbi hónapokban további kulcsszereplők távoztak: Troy Jones (értékesítési vezető Észak-Amerikában), Milan Kovac (az Optimus robotfejlesztés vezetője), és Vineet Mehta (az akkumulátorfejlesztés irányítója). A nyáron pedig sokat cikkeztek Omead Afshar távozásáról, aki korábban a Tesla észak-amerikai és európai műveleteit felügyelte, és akit a hírek szerint elbocsátottak.
Nem szokatlan a fluktuáció a Teslánál
A Tesla történetében nem ritka a magas fluktuáció, különösen a felső vezetésben. 2023-ban Zach Kirkhorn pénzügyi igazgató távozása keltett feltűnést, majd 2024-ben Rebecca Tinucci, a Supercharger-részleg vezetője is elhagyta a céget, miután a csapatát felfüggesztették – ő azóta az Ubernél dolgozik. Ugyanebben az időszakban Jenna Ferrua, a Tesla észak-amerikai HR-vezetője is távozott.
A kommunikáció továbbra is Elon Musk kezében
A Tesla ritkán kommentál személyzeti változásokat. Hivatalos kommunikációban mindössze három felső vezető képviseli a vállalatot: Elon Musk vezérigazgató, Vaibhav Taneja pénzügyi igazgató és Tom Zhu, az autóipari divízióért felelős alelnök. Zhu korábban a Tesla egyik legnagyobb reménységének számított, de 2024 elején visszatért Kínába, és onnan irányítja tovább a globális műveleteket – írta a Wall Street Journal.
Átalakuló szervezet a piaci verseny közepén
A sorozatos távozások azt mutatják, hogy a Tesla mélyreható szervezeti átalakuláson megy keresztül. A vállalatnak egyszerre kell megtartania a vezető pozícióját a globális elektromosautó-piacon, és alkalmazkodnia a riválisok növekvő nyomásához – különösen Kína és az európai gyártók erősödéséhez. A Tesla jövője szempontjából így nemcsak az új modellek, hanem a stabil vezetői háttér megőrzése is kulcsfontosságú lesz.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













