Szilárdtest-akkumulátort és új e-hajtásláncot mutatott be a Rimac

0

horvát Rimac a müncheni IAA Mobility kiállításon mutatta be legújabb fejlesztéseit, amelyek között szerepelt egy forradalmi szilárdtest-akkumulátor-platform és több új elektromos hajtáslánc. A vállalat, amely eddig elsősorban a villanyos szupersportautóiról, például a Nevaráról volt ismert, most egyre inkább autóipari beszállítóként kíván megerősíteni pozícióját, és szélesebb termékpalettával célozza meg a gyártókat.

Rimac mint globális beszállító

A Rimac eddig olyan legendás partnerekkel működött együtt, mint a Koenigsegg vagy az Aston Martin. A 2021-es Porsche-befektetés és Bugatti-fúzió óta a cég még nagyobb szerepet vállal az OEM-ek kiszolgálásában. A német vásáron bemutatott újdonságokkal a Rimac világossá tette, hogy nem csupán szupersportautóiban gondolkodik, hanem a jövő elektromobilitásának alaptechnológiáit kívánja biztosítani.

Szilárdtest-akkumulátor a középpontban

A kiállításon a legnagyobb figyelmet a szilárdtest-akkumulátoros platform kapta, amely a tajvani ProLogium celláira és a Mitsubishi Chemical Group anyagaira épül. A Rimac szerint ezek az új akkumulátorok könnyebbek, biztonságosabbak és energiasűrűbbek, mint a jelenlegi lítium-ionos megoldások.

A technológia a hosszabb hatótáv, a gyorsabb töltési sebesség és a tartósabb élettartam révén igazi áttörést hozhat az elektromos autók piacán. A Rimac célja, hogy minél több autógyártó számára elérhetővé tegye a szilárdtest-akkumulátort, amelyet sokan a következő évtized kulcsfejlesztésének tartanak.

Emellett bemutatták az „Evo” sorozatot, amely a 46XX Gen2 NMC cellákra és egy Kautex Textronnal közösen fejlesztett hőre lágyuló kompozit házra épül, valamint a „Hybrid” vonalat, amely moduláris felépítésének köszönhetően különböző autószegmensekhez illeszthető.

Új elektromos hajtásláncok

A Rimac a hajtásláncok terén is jelentős újdonságokkal rukkolt elő. Az új SINTEG 300 és 550 jelű integrált e-tengelyek több mint 8 kW/kg teljesítménysűrűséget90 Nm/kg nyomatéksűrűséget és akár 25 ezer/perc fordulatszámot kínálnak.

A kompakt egységek teljesítménye 150 és 360 kW között mozog, míg a nyomaték 2500 és 6250 Nm közötti tartományban skálázódik. Ezek a paraméterek egyaránt alkalmassá teszik őket sportos kompakt modellekhez, valamint nagyobb SUV-okhoz.

A kínálat csúcsát egy XXL méretű, kétmotoros tengelyegység jelenti, amely több mint 11 000 Nm tengelynyomatékotés 95 százalék feletti csúcshatékonyságot biztosít. A sorozatgyártás 2026-ban indul egy globális OEM számára, ami új szintre emeli a Rimac beszállítói tevékenységét.

Fejlett elektronikai megoldások

A Rimac nem csak hajtásláncokban, hanem elektronikában is fejlődik. Az új generációs vezérlőegységek az NXP S32E2 valós idejű processzoraira épülnek, és kulcsszerepet kapnak a nyomatékvektor-szabályzásban, a nagyfeszültségű akkumulátorok kezelésében, az energiaelosztás vezérlésében, valamint az OTA frissítések kezelésében.

Termelési kapacitás és jövőkép

A Rimac két horvátországi telephelyen, összesen mintegy 95 ezer négyzetméteren alakítja ki gyártókapacitását, amely lehetővé teszi, hogy havonta több tízezer egységet állítson elő. Az elmúlt év során a vállalat olyan partnerekkel dolgozott együtt, mint a BMW-csoport, a CEER Motors és a Porsche, jelezve, hogy a Rimac már messze nem csak a szupersportautók világában számít meghatározó szereplőnek.

A Rimac ezzel egyértelműen belépett a globális autóipari ellátási lánc kulcsszereplői közé, és úttörő technológiáival a következő évek egyik meghatározó beszállítója lehet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!