A BYD hamarosan piacra dobja a Song sorozat új, sportos tagját, amely a Song L GT nevet viseli. A shooting brake stílusú crossover már szerepel a kínai ipari minisztérium jóváhagyási listáján, így a típusengedélyeztetési folyamat végső szakaszába ért.
A Song sorozat sikere töretlen Kínában
A középkategóriás BYD Song modellek a márka egyik legsikeresebb típussorozatává váltak a kínai piacon, különösen a plug-in hibrid (PHEV) és tisztán elektromos (EV) kivitelek. Csak 2024 júniusában több mint 59 000 darabot értékesítettek belőlük, amivel a BYD megerősítette vezető szerepét az új energiájú járművek (NEV) piacán.
A vállalat most a kínálat bővítésével kívánja tovább növelni piaci részesedését, és ennek első lépéseként mutatkozik be a sportosabb megjelenésű Song L GT, amely a 2023 végén bemutatott Song L EV alapjaira épül.

Shooting brake karosszéria és prémium megjelenés
A Song L GT látványosan eltér a hagyományos Song SUV-modellektől: megemelt fastback vagy shooting brake stílusával dinamikusabb megjelenést kölcsönöz. Bár a kínai hatóságok hivatalosan szedánként sorolják be, a BYD „Shooting Brake SUV”-ként pozicionálja a modellt. Ez a formaterv új színt hozhat a középkategóriás elektromos SUV-k kínálatába. A MIIT-engedélyezési dokumentumok szerint a Song L GT három külön oldalt is kapott, több hivatalos gyári fotóval kiegészítve.
Műszaki adatok és hajtásláncok
A Song L GT méretei megegyeznek a testvérmodell Song L EV-ével: hossza 4,84 méter, szélessége 1,95 méter, magassága 1,56 méter, a tengelytáv pedig 2,93 méter. A modell önsúlya kivitel szerint 2,1 és 2,4 tonna között alakul.
A hajtáslánc-választék három fő változatot kínál:
- Két hátsókerék-meghajtású verzió: 170 kW („BYD7007BEVA3”) és 230 kW („BYD7007BEVA4”) teljesítménnyel.
- Egy összkerékhajtású modell („BYD7007BEVA5”): 160 kW-os első és 230 kW-os hátsó villanymotorral, 225 km/órás végsebességgel.
Az alapváltozat végsebessége 210 km/óra, így a GT változat a sorozat leggyorsabb tagja lehet. Az LFP Blade akkumulátor is a felszereltség része, várhatóan 71,8 vagy 87 kWh kapacitással, amely a testvérmodell esetében 550–662 km CLTC-hatótávot biztosít.

LiDAR és részleges önvezetés a szériában
A Song L GT alapfelszereltsége tartalmazza a LiDAR-alapú vezetéstámogató rendszert, amely lehetővé teszi a részleges önvezető funkciók használatát. Ez a megoldás már ismerős lehet a BYD prémium modelljeiből, például a Han és Tang sorozatokból is. A BYD ezzel tovább erősíti technológiai fölényét a középkategóriás szegmensben, különösen az olyan modellekkel szemben, amelyek még nem kínálnak LiDAR-t ebben az árkategóriában.
Nem biztos az európai premier
Bár a BYD európai terjeszkedése folyamatos, egyelőre nem tudni, hogy a Song L GT megjelenik-e az EU piacain. A kínai gyártó már több elektromos modellt is exportál, például a BYD Atto 3-at, Dolphin-t és Seal-t, de a Song sorozat egyelőre kizárólag Kínában elérhető.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!