A Volkswagen egy vadonatúj, nagy teljesítményű elektromos sportmodell, az ID.2 R fejlesztését mérlegeli, amely áttörést hozhat a márka hajtáslánc-technológiájában. A lehetséges újdonság nemcsak a GTI-k szintje fölé pozícionált „R” jelzést viselné, hanem összkerékhajtást is kínálna, mégpedig a jármű három villanymotorból – köztük két hátsó, kerékbe épített egységből állna.
A MEB Small platform új dimenziója
Az ID.2 a MEB Small padlólemezre épül, amely eredetileg elsőkerék-meghajtású modellekhez készült. Azonban a brit Autocar értesülései szerint a Volkswagen azt vizsgálja, miként lehetne a hátsó kerekekbe is külön-külön vezérelhető villanymotorokat beépíteni. Ez a megoldás tenné lehetővé, hogy az ID.2 R összkerékhajtással, valamint kiemelkedő gyorsulási és kezelhetőségi képességekkel lépjen piacra.
Erősebb lehet, mint az ID.2 GTI
Míg a hamarosan érkező ID.2 GTI várhatóan 210 kW (286 LE) teljesítményre lesz képes, az ID.2 R akár 295 kW-ot (400 LE) is elérhetne. Ezzel a modell nemcsak a GTI-nél lenne erősebb, de az elektromos hot hatch szegmens egyik legizmosabb szereplője is válhatna az ID.2 R-ből.
Az R divízió új irányba nyit
A Volkswagen R részlege már elindított egy átfogó fejlesztési programot, amely a kerékagy-motorok potenciálját vizsgálja, különösen a teljesítményelosztás és a nyomatékvektorálás szempontjából. A tervek szerint az ID.2 R megtartaná az ID.2 GTI első villanymotorját és annak vezérlését, míg a hátsó tengely két független, kis méretű villanymotort kapna – ez jelentős gyorsulási potenciált eredményezne a belső tér vagy a csomagtartó kompromisszumai nélkül.
Külső partnerrel tárgyalnak
A hírek szerint a Volkswagen egy balkáni székhelyű, kerékagy-motorokra specializálódott vállalattal is egyeztet egy technológiai együttműködésről. Ugyanakkor a projekt jelenleg még tesztelési és értékelési szakaszban van, és a márka párhuzamosan hagyományosabb összkerékhajtási megoldásokkal is számol.
Változást hozhat a teljes platformstratégiában
Amennyiben az ID.2 R megvalósul, a kerékagy-motorok alkalmazása kiterjedhetne más MEB Plus modellekre is, így kompakt elektromos crossoverek és SUV-ok is profitálhatnának a technológiából, anélkül, hogy a padlólemez szerkezetén komolyabb változtatásra lenne szükség.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!