Megkezdte európai hódító útját a szupergyorsan tölthető kínai Zeekr 7X

0

Zeekr, a Geely prémium elektromos márkája, hivatalosan is megkezdte a Zeekr 7X modell európai kiszállításait, elsőként Norvégiában. Ezt rövidesen Hollandia és Svédország követi, jelezve a kínai gyártó határozott terjeszkedését az európai piacon. A szállításokkal párhuzamosan változás történt a hajtásláncok elnevezésében is, ami az új pozicionálás része.

Rugalmasság és piacra szabott árazás

Az előrendelések még 2023 decemberében indultak el a három skandináv országban, és az árak jelentősen eltérnek egymástól. Norvégiában a Zeekr 7X indulóára 539 900 korona, ami nagyjából 45 970 eurónak felel megHollandiában az SUV 52 990 eurós alapáron érhető el, míg Svédországban 579 000 korona, vagyis körülbelül 50 500 euró az indulóár. Ezek az összegek az eltérő adózási környezet és támogatási rendszerek miatt nem teljesen összehasonlíthatók, de így is versenyképes pozíciót jeleznek a prémium villanyautók piacán.

Az első példány – magas felszereltséggel és erőteljes hajrával

Az első európai Zeekr 7X modell Norvégiában, Bergenben talált gazdára. Ez egy szürke színű, Privilege felszereltségű kivitel, amely a modellcsalád legerősebb hajtásláncát kapta. A jármű légrugózással, 3,8 másodperces gyorsulással (0–100 km/h) és 543 kilométeres WLTP hatótávval rendelkezik.

470 kW-os összkerékhajtású rendszerhez egy 100 kWh-s NMC-akkumulátor társul, amelyet a kínai CATL szállít. A maximális töltési teljesítmény 360 kW, amellyel a töltés meglepően gyorsan végrehajtható. Ez a változat korábban Performance néven volt ismert, most viszont Privilege AWD név alatt kerül piacra.

Hajtásláncok és akkumulátorok – széles választék, okos névváltásokkal

A kínálatban elérhető egy Long Range RWD változat is, amelyből hiányzik az első villanymotor, így hátsókerék-hajtással rendelkezik. A hátsó tengelyen 310 kW teljesítmény áll rendelkezésre, és ugyanaz a 100 kWh-s akkumulátor működik benne, mint az AWD verzióban, ami 615 kilométeres hatótávot biztosít.

A harmadik változat, a Core RWD (korábban Premium), ugyanazzal a 310 kW-os hátsó motorral üzemel, de csak egy 75 kWh-s LFP-akkumulátort kap. Ez a „Golden Battery” nevű egység, amelyet a Geely leányvállalata, a VREMT gyárt. Különlegessége, hogy 480 kW-os töltőn akár 10,5 perc alatt képes 10-ről 80%-ra feltöltődni, míg egy 360 kW-os töltőn ez az idő nagyjából 13 perc. Ez a technológia a villámtöltés új szintjét képviseli, különösen ebben az árkategóriában.

Testre szabott méretek európában

Zeekr 7X európai változata méreteiben is különbözik a kínaitól. Míg Kínában a modell 4,83 méter hosszú, tengelytávja 2,93 méter, magassága 1,66–1,67 méter, addig Európában a hossz 4,79 méterre, a tengelytáv 2,90 méterre, a magasság pedig 1,65 méterre csökkent. Ez azt mutatja, hogy a Zeekr tudatosan alkalmazkodik a nyugat-európai piac elvárásaihoz, miközben megőrzi a prémium jelleget és a technológiai előnyt.

A Zeekr 7X új sztár lehet az európai elektromosautó-piacon

Zeekr 7X európai bevezetése komoly kihívást jelent a megszokott prémium márkák számára. A kiemelkedő felszereltség, a többféle hajtáslánc és akkumulátoropció, valamint a gyors töltés lehetősége egy olyan csomagot kínál, amely ideálissá teszi a modellt a modern, nagy teljesítményű elektromos SUV-k kedvelőinek. A Zeekr intelligens névváltási stratégiája és piacra szabott méretei tovább erősítik pozícióját ebben a dinamikusan fejlődő szegmensben.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!