Alig érzékelhetők a kínai autómárkák Németországban

0

A kínai autómárkák továbbra is alig érzékelhetők Németországban – derül ki a dpa hírügynökség elemzéséből, amelyet az Auto Shanghai autószalon előtt hoztak nyilvánosságra. A német Szövetségi Járműnyilvántartó Hivatal (KBA) adatai szerint jelenleg csak 70 046 olyan személygépkocsi van az utakon, amelyet valóban kínai márka gyártott.

Ez a szám mindössze a teljes 49,3 milliós autóállomány 0,14%-a, annak ellenére, hogy a kínai autók 72%-a elektromos hajtású. Ezzel a német elektromosjármű-piacnak is csupán 3%-át teszik ki.

Az MG vezet – a többiek messze lemaradva

A kínai márkák közül egyértelműen az MG Roewe dominál49 557 darabos járműállománnyal. A következő helyeken a Lynk & Co és a Great Wall Motor állnak, egyenként valamivel több mint 6000 darabbal, míg a BYD mintegy 4500 autóval van jelen Németországban.

Nio körülbelül 1700 járművet regisztrált, míg az olyan márkák, mint az Aiways, Xpeng, Leapmotor vagy Maxus csupán néhány száz példányban fordulnak elő – tehát még kezdeti fázisban vannak.

Tágabb értelmezés: kínai érdekeltségű márkák növelik a számokat

Ha azonban tágabb értelemben nézzük a „kínai márkákat”, és ide számítjuk a Geely csoporthoz tartozó vállalatokat is – például a Polestart, Volvo Carst, vagy a Geely–Mercedes-Benz közös vállalatának számító Smartot –, akkor a kínai kapcsolódású járművek száma már elérheti a több százezret, sőt az egymilliót is.

Ez a különbség jól mutatja, hogy a kínai gyártók egy része nyugati márkákon keresztül jelenik meg az európai piacon, így a tényleges piaci hatásuk jóval nagyobb, mint amit a hivatalos statisztikák tükröznek.

Csak enyhe növekedés az elmúlt évben

Év elejére a hét legismertebb kínai márka összesített állománya alig haladta meg az 57 ezer darabot. Egy év alatt tehát mindössze 12 500 járművel nőtt az összesített kínai járműállomány, ami meglehetősen szerény ütemű bővülésnek számít a német autópiac méretéhez képest.

Továbbá a legfrissebb adatok szerint a ténylegesen kínai tulajdonú márkák piaci részesedése az új autóregisztrációkban továbbra is 1% alatt maradt. Ez azt jelenti, hogy bár egyre több márka próbál betörni a német piacra, valós hatásuk egyelőre marginális.

A számok azt mutatják, hogy a kínai autómárkák még mindig nem képesek áttörést elérni a német piacon – legalábbis a szűkebb értelemben vett kínai gyártók esetében. Az MG, BYD, Nio és társaik jelenléte egyre erősebb, de még távolról sem meghatározó. A következő években azonban, különösen az elektromos mobilitás előretörésével, ezek a márkák komolyabb szereplőkké válhatnak a német és európai piacon is.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!