Továbbra is bizonytalan a Mazda elektromos stratégiája

0

Mazda áprilisban bemutatja Németországban az új Mazda6e elektromos szedánt, amely 44 900 eurós indulóáron lesz kapható. Azonban a vállalat hosszú távú stratégiája továbbra is kérdéses, mivel az elektromobilitásba irányuló befektetéseit csökkentette, és ezzel bizonytalanságot teremtett a márka jövőbeli tervei körül.

Bár a Mazda nem rendelkezik széles elektromos modellpalettával, korábban ígéretet tett arra, hogy a 2030-as évek elejére bizonyos piacokon teljesen elektromos flottára áll át. Azonban a MX-30 – a márka első elektromos modellje – nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a Mazda6e csupán a második tisztán elektromos jármű a gyártó kínálatában. Magyarországon az autó hivatalos ára még nem ismert, de Németországban áprilistól már megvásárolható lesz.

Költséghatékonyság és új gyártási stratégia

A Mazda 2022-ben bejelentette a „Lean Asset Strategy” nevű irányvonalát, amelynek célja, hogy jelentős beruházások és gyártástechnológiai átalakítások révén 2030-ig felkészüljön az elektromos átállásra, de ezt minimális költséggel tegye meg.

A vállalat közleménye szerint: „A 2027-ben piacra kerülő akkumulátoros autó esetében a fejlesztési beruházások 40%-os és a fejlesztési munkaórák 50%-os csökkentésére számítanak a hagyományos fejlesztésekhez képest, együttműködések és partnerségek révén.”

Az új „Monozukuri Innovation 2.0” gyártási folyamat lehetővé teszi, hogy a megfelelő gyártósori átalakítások révén 80-85%-os megtakarítás érhető el ahhoz képest, mintha új üzemet építenének a BEV-modellekhez.

Új platform és együttműködés a Panasonic Energy-vel

A Mazda egy új elektromos platformot is fejleszt, amelyre 2027-ben érkezik az első modell. Az autó Japánban készül majd, és globálisan elérhető lesz. Az új platform a Panasonic Energy Corporationnel közösen fejlesztett akkumulátorokat használja, amely partnerség 2024-ben jött létre. Bár az új elektromos modellről kevés információ áll rendelkezésre, a Mazda számára ez lehet a következő nagy lépés az elektromos autózás irányába.

A Mazda továbbra is fenntartja a belső égésű motorokat

A japán gyártó nem követi az egyértelmű elektromos átállás stratégiáját, hanem „többmegoldásos stratégiában” gondolkodik, hogy rugalmasan alkalmazkodjon a piaci igényekhez és a környezetvédelmi előírásokhoz.

Ennek keretében a Mazda egy új, 2,5 literes Skyactiv-Z benzinmotort dob piacra, és nem tűzött ki konkrét dátumot a belső égésű motorok kivezetésére. Ez azt jelenti, hogy a vállalat elhagyta a teljes elektromos átállásra vonatkozó terveit, és a hibrid, plug-in hibrid és hagyományos motorok együttes fenntartásával próbál alkalmazkodni a változó piachoz.

Mit jelent ez a Mazda jövőjére nézve?

A Mazda6e bemutatkozása jelzi, hogy a márka továbbra is jelen kíván lenni az elektromos piacon, azonban az elektromobilitásba irányuló visszafogott befektetések és a belső égésű motorok megtartása alapján a vállalat óvatosabb stratégiát követ, mint versenytársai.

Bár a Mazda előbb-utóbb kénytelen lesz felgyorsítani elektromos átállását, egyelőre úgy tűnik, hogy nem kívánja elkötelezni magát kizárólag az elektromos technológia mellett.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!