A General Motors hivatalosan is bejelentette, hogy visszahozza a Spark nevet, méghozzá egy teljesen elektromos modell formájában. Az új Chevy Spark EUV egy kedvező árú városi elektromos autó, amelyet a gyártó „game changernek” tart, és kulcsszerepet szán neki az exportpiacokon az elektromobilitás felgyorsításában. Az autó WLTP szerinti hatótávja 400 km, így ideális lehet városi és elővárosi közlekedésre.
A Chevrolet Spark neve Magyarországon sem ismeretlen, hiszen a GM egykor forgalmazta belső égésű változatait, amelyek méretük és áruk miatt az egyik legnépszerűbb kisautók közé tartoztak. Az elektromos hajtás sem új a modell történetében, hiszen a GM a legendás EV1 után a Spark elektromos változatával lépett a piacra, amely 2013 és 2016 között volt kapható.
A Spark EV öröksége és az új generáció
A korábbi Spark EV egy belső égésű modell padlólemezére épült, és ötajtós kialakítással, elsőkerék-meghajtással érkezett. Kezdetben 19 kWh-s akkumulátorral szerelték, amelyet később 21,3 kWh-sra növeltek. Az e-motor teljesítménye 97 kW volt, és 50 kW-os DC villámtöltéssel lehetett feltölteni.
A 2016-os gyártásleállítás óta nem esett szó arról, hogy a Spark elektromos verzióban visszatérhet, egészen mostanáig. A GM váratlanul bejelentette, hogy a mai vásárlói igényekre szabva, modern formában újragondolta a típust. Az elődhöz hasonlóan az új Spark is egy elérhető árú elektromos autó lesz, amelyet a gyártó nagyon vonzó ajánlatként pozicionál a nemzetközi piacokon.
A Spark EUV és a kínai kapcsolat
A 2026-ban piacra kerülő Chevrolet Spark formavilága nem teljesen ismeretlen, hiszen aki figyelemmel kíséri a kínai elektromos autók piacát, annak a Baojun Yep (vagy Kínában YueYe) modell ismerős lehet. Az új Spark gyakorlatilag ennek az autónak a Chevrolet logóval ellátott verziója, amely az eredeti modellhez hasonló kompakt méretekkel rendelkezik. A jármű hossza 3381 mm, szélessége 1685 mm, magassága pedig 1721 mm, így tökéletesen illeszkedik a városi közlekedés igényeihez.
Hajtáslánc és teljesítmény
A Spark EUV hajtáslánca is megegyezik a Baojun testvérmodellével. Az első tengelyen egy 75 kW-os (101 LE) elektromos motor dolgozik, amely 180 Nm nyomatékot biztosít. Az energiaellátásról egy 42 kWh-s LFP akkumulátor gondoskodik, amely NEDC ciklus szerint 360 km hatótávot kínál. A töltési képességeket tekintve AC töltés esetén 6,6 kW-os teljesítmény érhető el, míg DC villámtöltéssel akár 50 kW-ot is fel tud venni az akkumulátor.


Modern belső tér és okos funkciók
A belső tér kialakítása a mai elvárásokhoz igazodik, hiszen egy 10,1 hüvelykes infotainment érintőképernyő és egy 8,8 hüvelykes digitális műszeregység kapott helyet a műszerfalon. A fedélzeti rendszer támogatja az Apple CarPlay és Android Auto funkciókat, így a felhasználók kényelmesen csatlakoztathatják okostelefonjaikat. Az autó felszereltsége számos biztonsági extrát tartalmaz, beleértve a 360 fokos kamerarendszert, az első és hátsó parkolószenzorokat, a tempomatot és az elektromosan behajtható tükröket.
Mikor és hol lesz kapható?
Bár az új Chevrolet Spark ára még nem ismert, az alacsony árazás stratégiai szempontból kulcsfontosságú lesz a GM számára. Azonban a legnagyobb csalódás a bejelentésben, hogy az első körben a modell csak Dél-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten lesz elérhető.
A Chevrolet Spark EUV visszatérése azonban így is izgalmas fejlemény, hiszen a GM egy újabb megfizethető elektromos autót hoz a piacra, amely hosszabb távon akár Európába is eljuthat. A kis méret, az elérhető ár és a modern technológia kombinációja vonzóvá teheti a Spark EUV-t a feltörekvő piacokon, miközben az elektromobilitás elterjedését is elősegíti.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!