A Mercedes-AMG hivatalosan is megmutatta a közelgő elektromos szuperautóját, amint egy befagyott tavon körzőzik. Igaz, hogy csak álcázva.
A Mercedes-Benz eddig nem lépett ki arra a területre, ahol olyan elektromos fenevadak tobzódnak, mint a Porsche Taycan Turbo GT, a Lucid Air, vagy éppen a Tesla Model S Plaid. Ezen a szinten közel (vagy éppen több, mint) 1000 lóerőről és bitangul az ülésbe lapító nyomatékokról beszélhetünk. Ezen változtatna most a csillagos márka teljesítményorientált divíziója, a Mercedes-AMG.
Egy ilyen Mercedes-Benz modell érkezéséről már jó néhány éve tudni, de sajnos eddig semmi konkrétumot nem közölt a Mercedes-AMG, egészen eddig. Legújabb galériájukban alaposan szemügyre vehetjük, azt hogy mivel készülnek, az eredmény még az álcafólia ellenére is kívánatos.
Hogy mi késztette a képek közlésére az AMG divíziót, az jó kérdés, de bizonyára nagy szerepe van ebben a közvetlen konkurensnek is kikiáltható Taycan Turbo GT bemutatkozásának. Az új Mercedes-AMG elektromos szuperautó lesz az első, amely a dedikált AMG.EA padlólemezre épülhet fel. A vállalat szerint bár még a tesztelés korai szakaszában jár, az új AMG.EA platform „technológiai úttörő” lesz, amelyet számos új innováció segít elő. A koncepció a Mercedes tulajdonában lévő Yasa által kifejlesztett axiális fluxusos motortechnológián alapul.
A Yasa egy brit motortervező vállalat, akiket 2021-ben felvásárolt a Mercedes-Benz. Tavaly novemberben a vállalat beszélt az elektromos AMG csúcsmodellekbe szánt motorok fejlesztéséről. Ezeknek a motoroknak a súlya egyenként csak 24 kg (53 font) lesz, ám ez a kis méret is valami fantasztikus teljesítmény fog kipréselni magából: 480 lóerőt, 800 Nm nyomaték mellett. Ha ebből a motorból kettő is lesz a készülő AMG sportautóban, akkor az egy újabb közel 1000 lóerős, 1600 Nm nyomatékot adó szörnyet tesz majd az utakra.
A Mercedes hivatalos képein látható, hogy az elektromos szuperautó dizájnja a 2022-ben bemutatott Vision AMG koncepcióból merít. A többi Mercedes e-modellel összehasonlítva az AMG szuperautó sokkal karcsúbb és alacsonyabb lesz.
Továbbá a Mercedes-AMG elmondta, hogy új teljesítményplatformja még csak az „igényes és átfogó tesztterv” korai szakaszában van. Ezek különböző kontinenseken, többféle tereptípuson fognak zajlani. Az új képek azt mutatják, hogy a Mercedes-AMG elektromos szuperautót egy svédországi, befagyott tavon tesztelik. A munka tehát zajlik, de árakról, technikáról, vagy éppen megjelenésről még nagyon korai lenne beszélni.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!