Az Audi bemutatta a Q6 e-tron elektromos járművet, amely az Audi és a Porsche által közösen kifejlesztett új PPE platformon alapul.
Hosszú idő és sok találgatás után végre felfedte magát az Audi legújabb, tisztán elektromos modellje, a Q6 e-tron SUV. Akik az Audi hangulatára vágytak, de a Q4 e-tron méreteivel nem voltak elégedettek, nos, nekik itt a válasz a dilemmára, hogy melyik modellt is kell választani.
A Q6 e-tron a Porschéval közösen fejlesztett PPE platformon alapszik, gyomrában pedig a legújabb hajtásláncfejlesztések kaptak helyet, ami az E3 1.2 elektronika-architektúra képében valósult meg. Nekünk magyaroknak külön büszkeség, hogy ez utóbbi nálunk, Győrben készül.
„Az új PPE platformon lévő Q6 e-tron a következő technológiai ugrás az elektromos prémium mobilitás terén ügyfeleink számára” – mondta Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója.
Ahogyan fentebb említettem, a PPE padlólemez a VW-Csoport egyik legújabb fejlesztése, amin a Porsche Macan tisztán elektromos változata is napvilágot látott, pár héttel ezelőtt. Ennek fényében nem meglepő, hogy az egyik legfontosabb paraméter, vagyis az akkupakk kapacitása ugyanaz a két modellben, 100 kWh. Ebből a Macan kerek 95, míg a Q6 e-tron 94,9 kWh kapacitást képes hasznosítani. Az akkupakk 180 darab prizmatikus, NCM811-es kémiát használó cellából épül fel, gyártója a CATL.
A DC töltési teljesítmény is ugyanaz maradt, mint a Macan esetében, vagyis 270 kW és ugyanez igaz a rendszerfeszültség esetében is (800V). További hasonlóság a Porschéval, hogy az Audi is két hajtásváltozatot tervez piacra dobni a piaci bevezetéskor, mindkettőt 100 kWh-s akkumulátorral szerelve, valamint mindkét tengelyen állandó gerjesztésű szinkronmotorokra (PSM) alapozva.
Az Audi szerint „később” további két változat is elérhető lesz, kizárólag hátsókerék-hajtással. Az egyik modell a hatékonyságra és a hatótávra helyezi a hangsúlyt (feltehetően a 100 kWh-s akkumulátorral), míg a másik modell a Q6 e-tron sorozatba való belépést jelenti – ebben az esetben várhatóan mindössze 83 kWh kapacitású pakk kerül beépítésre.
Méret tekintetében 4,77 méter hosszúságról, 1,94 méter szélességről (külső tükrök nélkül) és 1,65 méter magasságról beszélhetünk. A tengelytáv 2,899 méter. A karosszéria kialakítását illetően alig van meglepetés, maga az Audi ugyanis a közelmúltban többször mutatott be minimálisan álcázott prototípusokat, például a 2023-as IAA-n.
De belül sem vár hatalmas meglepetés a kíváncsi szemekre, vizuálisan egyetlen egységet alkot az Audi virtual cockpit 11,9 hüvelykes vezetői kijelzője és az immár 14,5 hüvelykes MMI érintőképernyővel. Opcióként elérhető a kiterjesztett valóságú head-up kijelző is. A csomagtartó 526 liter, a vontatási képesség 2400 kg.
Q6 e-tron | SQ6 e-tron | |
---|---|---|
Hajtáslánc | AWD | AWD |
Teljesítmény | 285 kW | 380 kW |
Gyorsulás | 5,9 s | 4,3 s |
Végsebesség | 210 km/h | 230 km/h |
WLTP hatótáv | 625 km | 598 km |
Kapacitás | 100 kWh | 100 kWh |
DC töltési teljesítmény | 270 kW | 270 kW |
DC töltési idő 10-80% | 21 perc | 21 perc |
Alapár (egyelőre csak Németországban) | 74.700 Euró | 93.800 Euró |
A Q6 e-tron márciustól rendelhető 74 700 eurótól, míg az SQ6 e-tron legalább 93 800 euróba kerül majd Németországban. Más országokra vonatkozó árak a cikk írásakor nem voltak elérhetők. Mindkét változat 2024 nyarától lesz elérhető a vásárlók számára, ekkor indulnak el az első darabok a gyárból. Míg az Audi Q6 e-tron várhatóan március végétől már rendelhető lesz a hazai kereskedésekben és az online konfigurátorban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!