Egyre inkább közeledik annak az ideje, hogy elérhető árú, kisebb méretű, de vállalható tudású elektromos autók érkezzenek. A „kisebb méretű” persze ma már erősen viszonylagos fogalom, hiszen egy jelenleg kapható Volkswagen Polo is már szinte egy méretben van egy egykori Golf V-el, már ami az utastéri helykínálatot illeti. Házon belül maradva elmondható, hogy pont a Volkswagen Polo méretére hajaz a vállalat legújabb elektromos autója, az ID.2all, amiről maga a márka is azt mondja, hogy „tágas mint egy Golf, elérhető árú, mint egy Polo”.
A lényeg tehát az, hogy már nagyon a csőben vannak a jellemzően 20 000 euró (adók és költségek nélkül) környékéről induló elektromos autók, amitől minden gyártó a most kissé megtorpant eladások kilövését várja.
Így van ezzel többek között a Volkswagen, a Stellantis, a Renault, vagy éppen a Hyundai. Mindegyik felsorolt márkához odaírhatnám a vonatkozó típust, már ami az elektromos kisautókat illeti, de most a dél-koreaiak újdonságával kell foglalkozni, ami várhatóan IONIQ 2 néven fog megérkezni. A tisztán elektromos IONIQ 2 érkezését Andreas-Christoph Hofmann mondta egy interjúban (Automotive News), aki a márka európai marketingigazgatója.
Várható volt ez a lépés a Hyundai-tól, hiszen az IONIQ család bemutatkozásakor az 5-ös, majd a 6-os elektromos modell érkezett meg, és hamarosan debütál a 7-es néven futó modell is. Innen pedig jöhetnek az olcsóbb és kisebb méretű elektromos Hyundai modellek. Ahogyan szinte minden iparági szereplő, úgy a Hyundai is a 20 000 euró környéki alapárat és a 400 km (WLTP) környéki hatótávot célozta be magának, legalábbis Hofmann szerint. Az IONIQ 2 gyártása várhatóan 2025-ben kezdődik.
Persze konkrétumokat ne várjunk most még a márkától, azonban az már szinte biztos, hogy az IONIQ 2 a gyártó IMA padlólemezére fog megépülni, ami az E-GMP utódja és mint ilyen, szinte minden benne lesz a legújabb technológiákból. Az IMA padlólemez fő célja egyébként a gyártó szempontjából a költségek csökkentése. A Hyundai IMA padlólemeze 13 új Hyundai, Kia és Genesis elektromos autónak fog alapot adni 2030-ig. A platform szinte minden járműosztályhoz használható, a kis és nagy SUV-któl kezdve a furgonokig.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!