A japán autógyártó, a Nissan nyilvánosságra hozta a tavaly bejelentett LFP akkumulátorgyárának helyszínét. Az üzem építése idén kezdődik Japán délnyugati részén, Kitakyushu városában, amely Fukuoka prefektúrában található. A Nissan tervei szerint a beruházás értéke 53,3 milliárd jen lesz, ami körülbelül 985 millió amerikai dollárnak, illetve 950 millió eurónak felel meg.
A japán Nissan eddig nem nagyon gondolkodott saját akkugyártásban, vagy ha voltak is ilyen gondolatok, akkor azokat nem népszerűsítette olyan szinten, mint más autómárkák. A tavalyi év visszaesése nyomán sajnos több autógyártó is visszavonta terveit arra vonatkozóan, hogy saját akkugyárat építsen. Viszont sok esetben ha nem is történt meg a konkrétan tervezett gyár elkaszálása, az építkezés céldátuma biztosan el lett tolva.
Persze vannak olyanok is, akik a most visszalépő márkák helyére akarnak betörni és bízva a piac élénkülésében, most inkább így megerősítik pozícióikat. Erre egyik tipikus példa a dél-koreai Hyundai, akik folyamatosan építik üzemeiket, legyen szó akkugyártásról, vagy az elektromos autók készre szereléséről. Egy másik ázsiai márka, a japán Nissan is most jelentette be, hogy nagyjából minden kész egy saját akkugyár felépítésére.
Az akkugyárról először tavaly szeptemberben beszélt a Nissan, de akkor nem sok részlet derült ki a terveikről. Ellenben most már egész konkrét dolgokat tudhatunk. A gyártóüzem építése még idén elkezdődik Kitakyushu városában (Fukuoka prefektúra), Japán délnyugati részén. A Nissan 53,3 milliárd jen (körülbelül 985 millió USA dollár vagy 950 millió euró) beruházási összeggel tervez. A gyárban LFP akkumulátorok készülnek, melynek megépítéséhez a a japán kormány akár 340 millió eurós támogatást is adhat a tervek szerint. Ez összhangban van Japán azon céljával, hogy előmozdítsa az akkumulátorgyártást, ezáltal biztosítsa a gazdasági biztonság szempontjából fontosnak tartott alkatrészek stabil hazai ellátását. A Toyota és a Panasonic is kap támogatást új projektekhez.
A Nissan új Kitakyushu-i üzeme 2028-ban kezdi meg működését, és éves kapacitása 5 GWh lesz. Az autógyártó szerint az ott gyártott LFP akkumulátorokat kis elektromos járművekhez és ennek megfelelően kis akkumulátorcsomagokhoz használják majd. Ez összhangban van eddig a Nissan saját kicsi elektromos autójának bevezetési dátumával, ami a Renault Twingo alapjaira készülhet el. A Nissan jelenleg nem képviselteti magát sem az A, sem a B szegmensben Európában. A legkisebb modell jelenleg a Juke crossover, de ahogy hallani lehet, a Nissan ismét beszállna a buliba több új elektromos modellel.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!