A Hyundai crossover verzióban is piacra dobja az olcsó, városi autóját, az Instert ami még feltűnőbb dizájnt kap. Az új Hyundai Inster Cross gyártása várhatóan még idén megkezdődik.
Idén nyáron a Hyundai is előlépett a maga megoldásával az elérhető áron adható elektromos autó témájában, ez lett az Inster, amiről egyébként már Magyarországon is megjelentek a gyártó oldalán az infók, ám sajnos árat egyelőre nem társítottak az Inster mellé. A várakozást enyhítendő a Hyundai gondolt egy merészet és a formából amúgy is adódó jelleget erősítve bejelentette, hogy érkezik az autóból egy terepjárós kivitel Inster Cross néven.
Az alapot adó Instert a Hyundai a a 2024-es busani mobilitási kiállításon mutatta be és bár első körben Európában nem árusítják majd, nem kell sokat várni arra, hogy nálunk is megvehető legyen, méghozzá várhatóan az alapár a bűvös 25 ezer eurós ár alatt fog nyitni. Technika szempontjából kettő változattal készül a Hyundai, mindkettőben egy e-motor lesz. Az alapváltozat motorja 71,1 kW-ot és 147 Nm-t produkál, ami egy 42 kWh-s akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. A csúcsváltozat 49 kWh-s akkumulátorral és nagyobb teljesítményű motorral, ami 84,5 kW. A Hyundai Inster forgalmazása idén nyáron kezdődik Dél-Koreában, majd Európában. Később a Közel-Keleten és Ázsia-csendes-óceáni térségben is elérhető lesz.
Érdekes módon már az eredeti Inster bemutatásakor is elmondta a Hyundai, hogy érkezik a Cross változat majd, de nem gondolta talán senki, hogy az európai értékesítések indulása előtt már bemutatkozik a konkrét autó.
Akik a Párizsi Autószalonon lehettek, nekik jó hír, hogy a Hyundai elmondása szerint ott élőben is megnézhetik az Inster Cross egy kiállított darabját. A típus gyártása valamikor az év végén indul majd Dél-Koreában. Bár technikai specifikációk nem érkeztek egyelőre, jó esély van a sima Inster esetében megismert adatokhoz képest egy erősebb motorra és/vagy nagyobb kapacitású akkupakkra. A Hyundai szerint az Inster Cross nem különálló modellként lesz megvásárolható, hanem egy felszereltségi szint neve lesz, vélhetően az árban magasabb szintek egyikén.
Bár a sajtóanyag fotói a hegyek között készült autót ábrázolnak, a Hyundai egyelőre nem erősítette meg, hogy a külső jegyek átfaragásán (17 colos felnik, „széles, téglalap alakú első és hátsó lökhárítók, dombornyomott fekete burkolatok) túl bármiben alkalmasabbá teszik a Cross modellt a vidéki csapatásokra.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!