A Volkswagen 40 év után leállítja a Polo gyártását Európában, mivel a kisebb és megfizethetőbb elektromos járművekre helyezi a hangsúlyt.
Az elmúlt néhány évben olyan márkanevek megszüntetéséről döntöttek az autómárkák, melyekről nem hittük volna korábban, hogy valaha meg merik majd lépni. Ilyen például a Ford Fiesta, vagy éppen a Focus. Ezek a modellek néhány éve még az atombiztos alapkövei voltak többek között hazánk értékesítési piacának is. Persze jobb esetben ezek a kihalásra ítélt típusnevek csak Európából tűnnek el. Most azonban úgy döntött a Volkswagen is, hogy a Polo gyártását is befejezik Európában. Legalábbis az Automotive News Europe magazin szerint. A Polo gyártásának megszüntetését pedig azzal magyarázza a Volkswagen, hogy a helyén készülhessenek a közeljövő hasonló méretű és remélhetőleg végül hasonló áron adott elektromos autói.
A jelenlegi spanyol gyártás (Pamplona) 2026 elején állna le, amit elköltöztetnek Dél-Afrikába, ott vélhetően továbbra is lesz kereslet a típusra. A pamplonai gyártás 1984-ben indult, vagyis idén 40 éves a Polo, szóval ez a hír a legkevésbé sem kedves szülinapi ajándék a tulajdonos VW-től. Története során 8,4 millió darab került az utakra a Polo-ból, amivel Európa nyolcadik legnépszerűbb autója volt éveken át. Idén augusztusig 90 100 darab készült a típusból. A hírek szerint a gyártás kivonásával egy ideig még elérhető lenne a Polo a kereskedésekben, de a fent linkelt cikken túl jelenleg semmilyen hivatalos VW kommunikáció nem történt a Polo ügyében.
A helyét az utód venné át, vagyis a Volkswagen ID.2, ami a márka első olyan elektromos autója lenne, ami az elérhető ár mellett releváns tudást és méretet is biztosítana, mindezt közel 25 000 eurós alapáron várják az elemzők és sok leendő tulajdonos egyaránt.
A továbbfejlesztett MEB Entry platformnak köszönhetően az ID.2all újdonságot különösen hatékony meghajtással, akkumulátorral és töltési technológiával szerelték fel. Villanymotorja 166 kW és 226 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, továbbá egyetlen töltéssel akár 450 kilométert is meg tud tenni az ID.2all a WLTP szabvány szerint. Várhatóan a Volkswagen 2025-ben dobja piacra az ID. 2all sorozatgyártott változatát, tehát lenne ráció a jelenleg csak értesülés szinten létező átszervezésnek Pamplonában, kíváncsian várjuk, hogy a VW végül megerősíti-e majd a Polo gyártásának elköltöztetését.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!