Megérkezett a tisztán elektromos Volkswagen Transporter

0

A Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) közzétette az első képeket az újonnan kifejlesztett Transporterről, és számos részletet is megosztott róla. A modellsorozat hetedik generációja négyféle karosszéria változatban lesz elérhető, háromféle meghajtási technológiával, és a tisztán elektromos változat esetében három teljesítményszinttel.

A Volkswagen Transporter talán ugyanakkora ikon a Volkswagen termékcsaládjában, mint a Golf. Így igencsak sokakat érdekelhet, hogy mi lesz a sorsa a típusnak a generációváltáskor. Nos, a VW legújabb sajtóanyaga (na és persze ez a cikk) elárulja, hogy mikor és mit várhatunk a legújabb, hetedik generációs Volkswagen Transportertől.

Ami a legfontosabb kérdés itt talán, az a hajtáslánc. A német vállalat úgy döntött, hogy nem tesz fel mindent egy lapra és a tisztán elektromos hajtáslánc mellett elérhető lesz a Transporter még különböző belsőégésű motorkombinációkkal egyaránt is. Négy kivitelben vehető majd meg az új Transporter: Kombi, furgon, dropsite és Caravelle (személyszállító). A Kombi és a furgon kivitelek opcionálisan elérhetők magasabb tetővel és meghosszabbított tengelytávval. Mindent egybe véve összesen 3 technológia (ICE, PHEV és BEV) lesz itt elérhető, mi ebből a tisztán elektromos változatot vizsgáljuk meg alaposabban.

A tisztán elektromos változat esetében érdemes tudni, hogy a jelenlegi generáció Hannoverben készül, amit a Volkswagen hamarosan kivezet a kínálatából, hogy helyet adhasson a 7. generációs Transporternek. Azonban a vállalatnak nincs jelenleg olyan tisztán elektromos hajtáslánca, amit be tudna tenni a BEV-verzió alá, így egyik stratégiai szövetségese segítségét fogja kérni, ami a Ford.

A Ford már rendelkezik a technológiával, hiszen az akár 402 kilométer hatótávú E-Transit esetében elvégezték a munkát és beleölték a fejlesztésbe a rengeteg pénzt. Ez az együttműködés most jól jön a Volkswagennek, így az E-Transit hajtásláncát fel tudják használni az elektromos Transporterhez. Ennek egyik fő következménye lehet, hogy a BEV-verzió gyártása nem Hannoverben, hanem Törökországban történhet meg (Kocaeli), ahol az E-Transit is készül.

Ez a változat három teljesítményfokozatban vásárolható majd meg (100 kW, 160 kW és 210 kW) melyeket 64 kWh-s (nettó) akkumulátorral kombinálnak. Emellett lesz egy speciális változat is csökkentett teljesítménnyel és kisebb akkumulátorral, elsősorban városi árumozgatásra, kiszállításokra. Minden változat első körben hátsókerekes változatban érkezik, de később akár összkerekes Transporter is érkezhet. A hatótávról egyelőre nincs infó, de az E-Transit gyomrában egy 74 kWh-s pakk van (402km WLTP), így a Transporter hatótávja ettől kisebb lesz majd várhatóan.

Az új Transporter 5,05 méter hosszú (+14,6 cm a T6,1-hez képest), 2,03 méter széles (+12,8 cm), tengelytávja 3,10 méter (+9,7 cm). Opcióként a 40 cm-rel hosszabb tengelytáv is elérhető lesz, így a külső hossz 5,45 méterrel nő. A kerékívek közötti maximális szélesség 14,8 cm-rel 1,39 méterre nő, míg a raktér padlójának hossza 2,60 méter (+6,1 cm). A meghosszabbított tengelytáv mellett ez is 40 cm-rel több, azaz teljes három méterrel. A normál tengelytávú változatok legnagyobb űrtartalma 5,8 köbméter. Hosszú tengelytávval és magas tetővel a térfogat akár 9,0 köbméterre is megnőhet.

Az új generáció számos modern elemet is tartalmaz majd a belső térben. Az alapfelszereltség része például a 12 hüvelykes kijelzővel ellátott „Digital Cockpit”, valamint a 13 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszer (beleértve a DAB+, Apple CarPlay, Android Auto és online szolgáltatásokat) is. A többfunkciós kormánykerék, a kulcs nélküli indítórendszer, az esőérzékelő, a Lane Assist sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a Front Assist vészfékező rendszer és a közlekedési táblafelismerő is alapfelszereltség része. Lesznek mindenféle csatlakozók is az elektromos berendezések táplálására. USB-A, USB-C és 12 voltos aljzatok, és a 230 V-os eszközök csatlakoztatási lehetősége szintén adott lesz 2300 Wattig. Árak és egyéb információk jelenleg nem elérhetők.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!