Mégsem gyárt közösen olcsó elektromos autót a Volkswagen és a Renault

0

Ipari források szerint a Volkswagen befejezte a tárgyalásokat a Renault-val egy megfizethető elektromos autó gyártásáról. Azonban a tervek között továbbra is szerepel egy olcsó Volkswagen elektromos autó.

Egy igen ígéretes együttműködés lehetett volna a Volkswagen és a Renault azon munkája, melyek révén több olcsó elektromos autót is ígért a két vállalat. A múlt idő talán jogos, hiszen az ígéretes belső infók és az innen-onnan becsordogáló hírek ellenére most éppen úgy fest a dolog, hogy a közös együttműködésből nem lesz semmi. A dolgok legújabb állásáról a Reuters számolt be, természetesen ezúttal is belsős emberekre, és olyanokra hivatkozva, akik szerintük közel vannak a tűzhöz.

Hónapokig terjedtek a pletykák arról, hogy a Renault talált magának partnert a Twingo Electric fejlesztéséhez, amivel jelentős költségeket lehetne megspórolni. Ez a partner az eddigi hírek alapján a Volkswagen lett volna. Az üzlettel ők is jól jártak volna, hiszen nekik sem a nulláról kellett volna az alapot kifejleszteni az olyan kis méretű, és éppen ezért 20 00 euró környéki elektromos modelljeihez, mint mondjuk az ID.1, vagy éppen az ID.2.

Mindez szép és jó, ám mivel a közös munka gyümölcse, a gyártás a Renault egyik üzemében csapódott volna le (Novo Mestóban, ahol a jelenlegi Twingo is készül), a Volkswagen üzemi tanácsának fenntartásai vannak ezzel kapcsolatban. A probléma valahol érthető, hiszen ezzel nem német, hanem francia munkaerő tarthatja meg az állását. Éppen ezért Daniela Cavallo, a VW üzemi tanácsának elnöke egyelőre nem adta meg a jóváhagyását. Állítólag alapvető fenntartásai vannak a szövetséggel kapcsolatban – valószínűleg mindenekelőtt azzal a tervvel kapcsolatban, amit fentebb vázoltam.

Ennek az az oka, hogy a Volkswagennek több kihasználatlan üzeme van Európában, például a zwickaui MEB-gyár, az Audi pedig még mindig utódprojektet keres a brüsszeli gyár számára, hiszen a a Q8 e-tron következő generációjának gyártása a tervek szerint Mexikóba költözik. Sok tehát a kihasználatlan gyártói kapacitás a VW szerint, ám ha a közös tervezésű kisautó gyártása a Renault kezében marad, az végső soron német munkaerő elbocsájtáshoz vezethetne.

Ha a bevezetőben írt hír igaz, akkor a Volkswagen pont ezen tények hatására kihátrálhatott a közös munkából és saját maga fejleszti le a szükséges platformot az ID.1 számára.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!