A Tesla megerősítette, hogy heti ezer Cybertruckhoz elegendő akkumulátorcellát gyárt immáron a texasi Gigafactoryban.
Eddig nem igazán nyilatkozott arról Elon Musk vállalata, hogy ténylegesen mennyi 4680-as akkumulátorcellát gyártottak, illetve mennyire pörgették fel ennek a gyártását. Oké, az igazsághoz hozzátartozik, hogy hébe-hóba kiad egy-egy tweet-et a Tesla, hogy éppen a kétmilliomodok celláját sikerült legyártani. Viszont ez is már jónéhány hónapja történt.
Eleinte a 4680-as akkumulátorcellát a Model Y gyomrába szánta a Tesla, majd a Cybertruck gyártásának megkezdésével a Tesla átállította a cellák gyártását az elektromos pickuphoz. A Tesla energiamérnöki alelnöke, Drew Baglino legutóbbi nyilatkozata során azt mondta, hogy nincs szűk keresztmetszetet a Cybertruck termelési rámpájában, és a Teslának több hétre elegendő akkumulátorkészlete is van. Azt viszont egyelőre nem tudjuk, hogy pontosan mennyi Cybertruckot gyárt a Tesla jelenleg – bár úgy tűnik, hogy ténylegesen felpöröghetett a termelés. Mivel néha több száz Cybertruck állomásozik az austini gyár aszfaltján.
A tegnapi nap folyamán a Tesla egy új adattal rukkolt elő, megerősítve, hogy a múlt héten több mint ezer Cybertruck legyártásához elegendő 4680-as akkumulátorcellát gyártottak.
A Cybertruck akkumulátora körülbelül 123 kWh, ami azt jelenti, hogy a Tesla több mint 123 MWh-nyi akkumulátort gyártott a múlt héten. Ezzel a tempóval mindez pedig több mint 6 GWh éves akkumulátorcella-termelést jelent.
Viszont a teljes termelési kapacitás egy dolog. A jelentések szerint a Teslának nem csak a 4680-as cellagyártás felgyorsítása, hanem az eredetileg az új cella bemutatásakor bejelentett specifikációk teljesítésével is problémái vannak. Nemrég derült ki, hogy a Tesla felvett egy félvezetőgyártási szakértőt, hogy segítsen az akkumulátorcellák gyártásában a texasi Gigafactoryban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!