A Taycan Turbo GT-vel a Porsche bemutatta eddigi legerősebb és legdinamikusabb elektromos modelljét, ami legális a közúti használatra, fejlesztése során mégis versenypályás teljesítményre összpontosítottat.
A Porsche és a Tesla már egy ideje méregetik egymás képességeit annak tekintetében, hogy melyiküknek van komolyabb és gyorsabb elektromos autója. Ez aktuálisan kiállított típusok aztán általában valamelyik híres versenypályán mutatják meg képességeiket. A Tesla esetében a Plaid volt a gyári megoldás a végső teljesítményszint prezentálására, míg a Porsche esetében a Taycan egy így, vagy éppen úgy megpiszkált változata szokott kiállni. Azonban a Taycan esetében nem létezett eddig gyári megoldás abban az értelemben, hogy az bárki megvehesse, ha van rá pénze.
Többek között erre a problémára is megoldást nyújt mostantól a Porsche Taycan Turbo GT, ami révén igencsak lenyűgöző teljesítményadatokkal lehet gazdagabb az, aki befizet egy ilyen játékszerre.
„A Turbo GT a Weissach csomaggal szinte minden mutatóban új mércét állít fel. Ezek közé tartozik a gyorsítás és a fékezés, az intuitív módon használható Attack Mode, valamint a maximális tapadást és teljesítményt biztosító hajtáslánc” – mondja Lars Kern, a Porsche egyik fejlesztőpilótája.
Természetesen gyári sajtóanyag is érkezett az autó bejelentése mellé. A lényeg a Taycan Turbo GT esetében a hajtáslánc, amiről a főbb adatokat a gyár is elérhetővé tette, de azt például nem tudni, hogy konkrétan mennyi e-motor adja ki az 1108 LE-nek megfelelő teljesítményt (815 kW), amihez az eddig legerősebb Taycan nyomatékához képest további 230 Nm-rel több érhető el, összesen 1340 Nm.
Ezek persze csúcsteljesítmény-adatok, melyek eléréséhez az Overboost üzemmódot is aktiválni kell. A Taycan Turbo GT mindössze 2,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. A versenypályás teljesítmény maximalizálása érdekében a végsebességet is 260-ról 305 km/órára növelték a Porsche fejlesztői. Az akkupakk kapacitása 105 kWh, amiből 97 kWh a felhasználható. A maximális DC töltési teljesítmény 320 kW.
A Porsche továbbá bemutatta be 900 amperes teljesítményátalakítóját a Taycan Turbo GT-ben. A rendszert versenypályán való használatra optimalizálták, és működésében hasonló a Formula E versenyautók azonos nevű Attack Mode-jához. Más Taycan modellek 600 amperes impulzus invertereket használnak.
Külsőleg a Taycan Turbo GT-t néhány apró változtatás jellemzi. Az egész autó alja lejjebb került a versenypályára optimalizált felfüggesztéssel, az első és a hátsó lökhárítókat pedig némileg módosították. Az új kovácsolt felnik tíz kilogrammal könnyebbek. De a részletekben is vannak különbségek. A Taycan Turbo GT-nek csak a jobb oldalon van az egyenáramú töltőportja. A bal oldali második töltőport az AC töltéshez a súlycsökkentés áldozatául esett.
A csúcsteljesítmény mellé csúcskategóriás ár is tartozik, amit egyelőre nem osztott meg a Porsche, de a Turbo S 210 000 eurós árától csak drágább lesz a jelenlegi legfullosabb és legerősebb Taycan.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!