Kilencvenezer mérnök segíti a kínai BYD-t

0

Kilencvenezer mérnök segíti a kínai BYD vállalatot abban, hogy szélesítse és modernizálja autókínálatát, valamint növelje termelékenységét. Az igazi profitot a luxuskategória hozza a kínai cég számára, amely odahaza a piacvezetői szerepről álmodozik. A globális vállalatbirodalom érdekeltségi körébe eső gyárak összesen több mint félmillió embernek adnak munkát.

A BYD a járműtechnológia élharcosa kíván maradni, s ebben immár 90 ezer szakképzett mérnök támogatását tudhatja maga mögött – derül ki a kínai elektromosautó-gyártó tőzsdei közleményéből, melyből a kínai szaksajtó idéz. A szegedi nagyberuházását egyengető cég most először közölte, hogy egy Székesfehérvár lakosságának megfelelő méretű mérnökgárdát foglalkoztat, amely eddig világszerte 48 ezer szabadalmi kérvény nyújtott be az illetékes hatóságokhoz, és ezekből harmincezerre ütötték rá a pecsétet.

A 90 ezres létszám ráadásul nem kőbe vésett, Kína legnagyobb új generációs autógyártója ugyanis továbbra is erősíteni fogja kutatási-fejlesztési beruházásait, és folyamatos technológiai innovációval segíti a termelékenységet, s ez a szürkeállomány bővítését is feltételezi.

Fejlesztéseiben a BYD a jármű-technológiára, az alapvető részegységekre, köztük az akkumulátorokra, motorokra és elektronikus vezérlőkre fókuszál. A BYD közleménye nem tér ki a jelenlegi foglalkoztatotti létszámra, a legfrissebb erre vonatkozó adatot a tavaly márciusban kiadott fenntarthatósági jelentésbe bújtatták, akkor azt írták, hogy 2022 decemberének végén 570 060 alkalmazottjuk volt. Az pedig nem kevés.

A tőzsdei bejelentésben felvázolták azt is, milyen cselekvési tervvel rendelkeznek a jövőre nézve, tekintettel arra, hogy amilyen szépen muzsikálnak az autóeladásokban, olyan csúnyán szerepelnek részvényeik a sencseni tőzsdén.

A BYD a tavalyi évzáró negyedévben elhódította a Teslától a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autógyártójának járó címet, ezen igyekezete közben azonban részvényárfolyama másfél év alatt 46 százalékot zuhant. A cég az eredményesség fokozását és a részvényesek bizalmának erősítését hosszú távon elsősorban a magas haszonkulccsal értékesíthető autók gyártásában látja, de a részvény-visszavásárlási programjában is bízik, melyre 2024-ben 27,8 milliárd dollárt szánnak.

Ezt szem előtt tartva még az idén több prémiummodell bevezetésével vezető pozíciót kíván szerezni azon a piacon, ahol a BMW, a Mercedes, az Audi, a Lexus és a Tesla képezi a törzstagságot. A Mercedesre egyrészt riválisként, másrészt partnerként is tekinthetnek, hiszen a németekkel közös, 2022-ben az eredeti kínainál jobban csengő Denzára átnevezett vállalatuknál felpörgették az innovációt és vele együtt a gyártást is.

A megújult Denza márka már piacra dobta prémiumautóit, köztük a D9, N7 és N8 modelleket. Időközben a Mercedest is sikerült leszorítaniuk az útpadkára, már ami a németeknek a vegyesvállalatban lévő részesedésüket illeti, az mára tíz százalékra zsugorodott.

A Denza mellett a BYD-nek van még két prémiummárkája, a Fang Cheng Bao, valamint a Yangwang, az utóbbi a legalább 140 ezer dolláros, azaz 50 millió forintos pénztárcával rendelkező vásárlók körében számíthat sikerekre modelljeivel.

Januárban a Denza márka égisze alatt 9068 járművet adott el a BYD, míg a Fang Cheng Bao 5203, a Yangwang pedig 1652 villanyautót szállított le a BYD által közzétett adatok szerint.

A BYD számára lassanként szűknek bizonyul a kínai piac, ezért globális terjeszkedésbe fogott, ebben az üzbegisztáni, mexikói, thaiföldi és a brazil gyártás megteremtése mellett a szegedi jelenlét is szerephez jut. A közlemény ezzel kapcsolatban nem ment részletekbe. A kínaiak saját bevallásuk szerint már több mint hetven országban és régióban vannak jelen termékeikkel. Köztük Magyarországon is, ahová a legolcsóbb modell, a Dolphin 11 milliós árcédulával érkezett. Ezzel kapcsolatos hír, hogy a kínaiak most fogják bemutatni a Dolphin megújított, még olcsóbb változatát – bár a Dolphin Glory Edition hangzatos titulus láttán épp ellenkező irányú ármozgást feltételez a gyanútlan érdeklődő.

A cég nem lövi le a poént, csak annyit közölt, hogy új kerekek lesznek, és a belső tér szürke és vörös színekben pompázhat. A Dolphint Kínában öt változatban árusítják, a belépő modell átszámítva a magyar ár felébe, 5,8 millió forintba kerül. Az új változat még ennél is kevesebbért vihető haza, de a részletekkel meg kell várni a „leleplezést”.

A kínai BYD minden árkategóriában versenyképes autókat készül piacra dobni. A szuperolcsó plug-in hibridtől kezdve egészen a luxuskategóriáig felvonultat majd autókat a gyártó – olvasható a Világgazdaság hasábjain.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!