Többször volt már szó róla, hogy a Geely tulajdonában lévő Volvo nagyon jókor dobta piacra az igencsak kívánatosra sikerült, tisztán elektromos EX30-at. A Volvo-t is meglepte az EX30 utáni hatalmas érdeklődés. Eredetileg az volt a terv a gyártást illetően, hogy Kínában készül majd, de annyian szeretnének egyet, hogy a belgiumi Volvo gyárban is hamarosan elindul az összeszerelés.
Bár az első európai megrendelők már megkapták az EX30-aikat, az amerikai forgalmazás még nem indult el. Ha lehet hinni az Automotive News Europe magazinnak, akkor viszont sajnos egy időre abbamarad az EX30-asok kiszállítása minden piacon, ugyanis szoftveres problémák anomáliák jelentek meg az EX30-al kapcsolatban.
Az említett cikk szerint a szerkesztőséghez egy olyan levél jutott el, amely szerint a szoftver 1.2-es verziója még nem áll készen a kiadásra. „Megerősítjük, hogy a Volvo fáradhatatlanul dolgozik a probléma megoldásán” – áll a levélben. „Fontos előrelépés történt, de a szoftver 1.2-es verziója még nem felel meg a kiadáshoz szükséges összes követelménynek”.
Egy másik hírforrás nem sokkal később már azt mondta az Automotive News Europe-nak, hogy a frissítést nem lehet távolról (OTA – Over-The-Air) telepíteni a már kiszállított autók esetében, itt egy márkakereskedői látogatás lesz szükséges. Ez egyben azt is jelenti, hogy a probléma megoldódhatott az 1.2-es verzió esetében. Ha meg is oldódott a probléma, a Volvo továbbra is kitart a további darabok kiszállításának elhalasztása mellett. Így a dolgok jelen állása szerint pár hónapig biztosan vizsgálódni fognak még az ügyben.
A tisztán elektromos Volvo EX30 4,23 méter hosszú, 1549 mm magas és 1,83 méter széles (2032 mm tükrökkel). Várakozásoknak megfelelően az EX30 a Geely SEA platformján kapott helyet, akárcsak a Smart #1 ami 4,27 méter hosszú. Azonban a Volvo újdonsága a SEA-E (Entry) verzióját kapta meg. Az alap változatot városi használtra ajánlja a Volvo, amelyhez a svéd márka az egymotoros opciót kínálja, LFP akkumulátorral kombinálva. Az 51 kWh-s (49 kWh nettó) akkupakk a kínai CATL gyárából származik, melyhez 344 kilométeres (WLTP) hatótáv passzol. Az egyetlen motor 200 kW teljesítmény mellett 272 lóerőt és 343 newtonméteres maximális nyomatékot ad.
Ezen felül szintén elérhető lesz az EX30 egymotoros változatban melynek gyomárban egy 69 kWh-s NMC akkumulátor lapul és ezzel akár 480 kilométert (WLTP) is meg lehet tenni egyetlen feltöltéssel. A kínálat csúcsa a Twin Motor Performance néven érkezik meg, amiben szintén a 69 kWh-s NMC akkumulátor kap helyet.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!