Továbbra is hét új elektromos modellt dob piacra a Renault

0

Tavaly novemberben jelentette be a Renault, hogy dedikált részleget hoz létre az elektromos autók fejlesztésére. A divízió az Ampere nevet kapta. A bejelentésre az ugyanezen néven futó eseményen került sor, ahol a külön részleg mellett célkitűzések is szóba kerültek. Igaz, hogy a francia autógyártó óriás csak néhány részletet árult el akkoriban.

Az egyik legfontosabb infó akkor az volt, hogy készülnek egy 20 000 euró alatti modellel, ami „kompromisszummentes városi jármű” lesz, melynek fogyasztása 10 kWh/100km környékén várható. A csak „Legandának” nevezett városi elektromos autó várhatóan 2025-ben kerül fogalomba. Továbbá a Renault úgy gondolja, hogy a megfizethető elektromos autónak nem feltétlen Kínából kell érkeznie, mikor ezeket a járműveket Európában is össze lehet rakni. Éppen ezért a franciák a Renault Legend újdonságukat az öreg kontinensen, méghozzá a szlovén Novo Mesto-i üzemében fogják gyártani. Ott ahol a jelenlegi Twingo és annak elektromos változata is legördül a gyártósorról.

Majd a tervek szerint a B szegmensben az Ampere 2024-ben mutatja be a tisztán elektromos Renault 5-öt, ami várhatóan 25 000 eurós árcédulával fog büszkélkedni. Továbbá ebben az évben fog megjelenni az elektromos Scenic is, valamint 2025-ben érkezik meg a Renault 4 és a Legend névre keresztelt elektromos újdonság, ami 20 000 euró alatti árcédulával hagyja el a szlovén gyárat.

2031-ig pedig további két modellel bővítik a franciák az elektromos modellkínálatukat. A már meglévő két elektromos platformot is átnevezték az Ampere függetlenségének hangsúlyozására. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség CMF-EV (Common Modular Family) platformja mostantól az AmpR Medium nevet kapta meg, míg a CMF-B EV platform az AmpR Small nevet kapta.

Sajnos azonban a jó hírek ellenére becsúszott némi kellemetlen is, ami a tőzsdei bevezetést illeti. A legújabb Renault sajtóanyag értelmében ugyanis ez most elmarad. A Renault szerint a piaci feltételek nem optimálisak a lépéshez. Luca de Meo vezérigazgatótól hozzátette, hogy a döntés nem érinti a vállalat elektromos és szoftverstratégiáját.

A Renault azt tervezi, hogy továbbra is pénzt fektet az Ampere-be, amíg az 2025-ben el nem éri a nullszaldós szintet. Az Ampere felöleli a Renault összes elektromosjármű-üzletágát, egy észak-franciaországi elektromos járműgyárral és körülbelül 11 000 alkalmazottal. Továbbá a Renault 2030-tól pedig legalább 10 százalékos működési haszonkulcsot céloz meg az Ampere működése kapcsán.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!