Az Alfa Romeo 2024 áprilisában, Milánóban fogja bemutatni fennállásának első sportos városi szabadidőjárművét, amely többek között tisztán elektromos kivitelben is elérhető lesz. A modell MILANO néven lép a világ nyilvánossága elé, tiszteletteljes utalásként arra a városra, ahol 1910. június 24-én a márka története kezdetét vette.
Az Alfa Romeo MILANO bevezetésével a márka visszatér a B-szegmensbe, Európa legnagyobb méretosztályába, méghozzá egy olyan új koncepcióval, amelyben maradéktalanul ölt testet az Alfa Romeo génjeibe kódolt, nemes olasz sportosság. Az Alfa Romeo első, tisztán elektromos sportos városi szabadidőjárműve vadonatúj belépőt kínál a márka világába mindazoknak – régi rajongóknak és új ügyfeleknek egyaránt –, akik örömmel fogadják a márka visszatérését ebbe a szegmensbe.
Jean-Philippe Imparato | az Alfa Romeo vezérigazgatója elmondta, hogy „a MILANO 2024-es érkezésével teljessé válik az Alfa Romeo kínálata, amely rajongóink minden várakozását kielégíti, sőt, annál is sokkal többet nyújt. A MILANO egy fontos visszatérés jelképeként köszönti az Alfisti rajongótábor tagjait. Azokat a korábbi Giulietta- és Mito-tulajdonosokat, akik régóta várnak arra, hogy megerősíthessék az Alfa Romeo iránti rajongásukat. Emellett azokat is üdvözli, akik egyedülálló sportélményre, az olasz formatervezés karakteres szépségére vágynak a kisautók szegmensében. A MILANO egyben a márka elektromos átállásának első mérföldköve, amely a Tonaléhoz hasonlóan fontos szerepet tölt be az Alfa Romeo globális jelenlétének megerősítésében.„
Az Alfa Romeo logója 1910 óta foglalja magában Milánó városának két meghatározó szimbólumát: a keresztet, amely a lombardiai főváros történelmi jelképe, és a kígyót, amely a Visconti nemesi család címerállata, egyben a város egyik legismertebb jelképe. A MILANO szó több mint hatvan éven át (1910 és 1972 között) szerepelt a logó alsó részében. 1918-ig az „A.L.F.A.” betűszó (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), majd 1919-től kezdődően az „ALFA ROMEO” név is helyet kapott a logóban.
Milánó, amely mindig az avantgárd jelképének számított, ma világszerte a modernitást, az innovációt és a fenntarthatóságot testesíti meg. A város, amelyet világszerte a művészetek, az olasz kézművesség egyik fellegváraként tartanak számon, mindig is kulcsfontosságú szerepet játszott a divat, a formatervezés, a zene világában.
Az Alfa Romeo ezért választotta otthonát, Milánót arra, hogy itt nyissa meg történetének új, izgalmas, merész fejezetét, amelyben a XXI. század feltételrendszere szerint értelmezi újra a sportosság fogalmát.
Így aztán ez a döntés túlmutat a múltbéli modellek ikonikus típusnevein, vagy az utóbbi időkben alkalmazott hágóneveken, és újfent a márka olasz gyökereivel teremt kapcsolatot. A márka nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy az egész világgal megismertesse azokat az értékeket, amelyek mindig is egyedi, utánozhatatlan márkává tették.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!