A napokban kezdődik meg az elektromos 5-ös BMW-k kiszállítása

0

A BMW i5 bizonyára az egyik legjobb minőségű és tudású elektromos BMW lesz, Már csak azért is gondolhatjuk ezt, hiszen ez az első fecske az 5-ös BMW méretosztályában, így vélhetően apait-anyait beleadott a bajor tervezőgárda a típus megalkotásakor. Sokáig csak álom volt, hogy egy ilyen kategóriájú elektromos autó megszülessen, ám az elmúlt pár év alatt bebizonyosodott, hogy a jövő elektromos.

Ennek megfelelően a BMW i5 is hamarosan az utcakép része lesz, hiszen az első kiszállítások most szombatra, vagyis október 21-re vannak időzítve Németországban, így bizonyára néhány embernek vidáman telik majd a hétvége. A piaci bevezetés ezzel egyidejűleg több más európai országban is megkezdődik, míg egy héttel később, október 28-án a BMW 5-ös sorozat elektromos változata debütál az Egyesült Államokban. Végül a globális piac következik, november 25-én. Erről a hivatalos BMW sajtóanyagból értesülhettünk.

Ha megnézzünk a fent linkelt anyagot, feltűnhet egy, még takarásban lévő modell, amiről ordít, hogy az bizony egy kombi. A BMW 2024 tavaszán mutatja majd be az 5-ös sorozatú Touring kombi világpremierjét, amelynek teljesen elektromos változata is lesz. A BMW szerint a kombi ugyanolyan motorválasztékkal kerül értékesítésre, mint az i5 szedán, így tehát aki kombi i5-re feni a fogát, az alábbi opciókból választhat. A kombi is ugyanazt az akkumulátort fogja használni, mint a szedán: 81,2 kWh nettó energiatartalom

  • BMW i5 eDrive40:
    Kombinált fogyasztás: 18,9 – 15,9 kWh/100 km (WLTP)
    Hatótáv: 498 – 582 km (WLTP)
  • BMW i5 M60 xDrive:
    Kombinált fogyasztás 20,6 – 18,2 kWh/100 km (WLTP)
    Hatótáv: 455 – 516 km (WLTP)

A fenti hatótávok a szedánra vonatkoznak, a kombi esetében ezek némileg csökkenhetnek a forma és a jelentősebb terhelés végett. Magáról a kombiról a BMW nem közölt még pontos adatokat – például a hatótávolságot vagy a raktér térfogatát – és az árakat sem említette. Az i5 Touringgal kapcsolatos információk legkésőbb a tavaszi premierrel lesznek ismertek. Az viszont már biztos, hogy nem kerül piacra globálisan (a szedánnal ellentétben).

„A sportos elegancia, a modern funkcionalitás és a helyi emissziómentes vezetési élmény egyedülálló kombinációját kifejezetten az európai, valamint Japán és Tajvan autóipari piacaira fejlesztették ki” – mondja a BMW.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!