Az összes modelljébe szilárdtest-akkumulátort akar rakni a NIO

0

Valamit tudnak a NIO mérnökei, ez nem vitás. A vállalat indulása óta valahogy mindig az lehetett az ember érzése, hogy ez a kínai autógyártó jól csinálja a dolgait és az évek alatt fokozatosan építtette fel a birodalmát. Persze ez az út elég sok nehézséggel volt kikövezve, de a NIO mindig vette az akadályokat és végül olyan dolgokat is meg tudott valósítani, amire korábban többen azt mondták, esélytelen.

Az egyik ilyen téma volt az akkucsere gyakorlati alkalmazása. Mára már több millió cserén van túl a NIO cserehálózata, ami ráadásul már Európában is megjelent, a kontinens vonatkozó igényeit pedig magyarországi (Biatorbágy) gyárukból elégíti ki a NIO.

Úgy tűnik, a NIO ezek után sem áll le és készek a következő terület meghódítására, amin még ma is sok gyártó csak toporog, vagy rá se állt. Ez a szilárdtest akkuk tömeges használata elektromos személyautókban. Míg sok autógyártó az általuk pénzelt technológia vállalatok megoldásaira vár, addig a NIO a WeLion segítségével idén már piacra is dobott egy hibrid akkupakkot, amiben hagyományos és szilárdtest akkucellák szolgálnak ki egy 150 kWh-s kapacitást. A legújabb hírek szerint kész a technológiát elérhetővé tenni a mostani 8 és további 3 tervezett modellje esetében is a NIO.

Az egész sztori a 2021 januárjában tartott NIO Day rendezvényen kezdődött, ahol a NIO bemutatott egy 150 kWh kapacitású akkupakkot, amely szilárdtest akkumulátorcellákat tartalmazott, a jelenlegi lítium-ion cellákkal megegyező kialakításban. Akkoriban a vállalat azt ígérte, hogy új akkupakkja 1000 km hatótávolságot tesz lehetővé egyetlen töltéssel. A beszállító a WeLion lesz és a CN EV Post szerint a cellákban szilárd elektrolit, szilícium-grafit kompozitból készült anódanyag és „ultramagas” nikkeltartalmú katód található. A WeLion közlése szerint az újdonságnak számító akkumulátor energiasűrűsége 360 Wh/kg lehet.

Az új NT 2.0-ás padlólemezre épülő NIO ES6 május végi bemutatása során már tudni lehetett, hogy az új SUV lesz az első a három elektromos jármű közül, amely a 150 kWh-s szilárdtest akkupakkot opcióként kínálja majd az ügyfeleknek. Ez az új pakk valamivel nehezebb lesz, de cserébe jelentősebb energiasűrűséget prezentál a jelenlegi 100 kWh-s CATL akkupakktól. Ez utóbbi 555 kg, míg a szilárdtest-változat 575 kg. Energiasűrűség szempontjából a CATL pakkja 180 Wh/kg, míg a WeLion újdonsága 44 százalékkal jobb értéket prezentál: 261 Wh/kg. Nagyobb sűrűsége ellenére a 150 kWh-s csomag hossza, szélessége és magassága megegyezik 100 kWh-s elődjével (2062 mm, 1539 mm és 185,6 mm), ami megkönnyíti a tényleges sorozatgyártást.

Az akkupakk még nem rendelhető ténylegesen, de még így is jóval a versenytársai előtt jár a NIO és ha lehet hinni a legújabb kínai pletykáknak, a NIO már intézi a jogi hátteret ahhoz, hogy mind a nyolc, jelenleg is kapható modellje esetében (ES8, ES7, ES6, EC7, EC6, ET7, ET5 és ET5 Touring) választható opció legyen a fent taglalt tudású akkupakk. Kíváncsian várjuk a NIO közleményét is, ha véglegessé vált a jogi folyamat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!