A tisztán elektromos Lancia is Melfiben fog készülni

0

Egy autógyártó üzemnek csak előnyére válhat, ha ott minél több modell készül. Egyrészt ott a presztízs, másrészt az ott dolgozóknak és magának az üzemnek is biztosítva van a jövője. Az elektromos autók megjelenésével és BEV-hajtáslánc „előléptetésével” ma már az adja a biztos alapot egy üzemnek, ha ott elektromos autókat akar összeszereltetni az anyavállalat.

Az olaszországi Melfi városa mellett található Stellantis autógyár is nagyjából ebben a helyzetben van, hiszen egyre több modell gyártását viszi oda a vezetőség, ami révén a dolgozók és a helyi szakszervezet (UIM) is nyugodtak lehetnek a jövőjüket illetően. A dolgok jelen állása szerint több különböző, tisztán elektromos modell gyártását tervezi itt a Stellantis.

Ezek közül elsőként két STLA Medium padlólemezre épülő DS modell lesz az első két, itt készülő BEV-modell. (2024 elejétől és 2025-ben). Őket követi majd a tisztán elektromos Jeep Compass (2025), valamint egy Opel (Vauxhall) és Lancia, valamikor 2026-ban. Természetesen ez utóbbi kettő is tisztán elektromos meghajtással készül majd Melfiben.

A Jeep Compass-t leszámítva csak találgatni lehet a többi, itt készülő típusról, de pletykák szerint a DS9 Crossback, a Lancia esetében az Aurelia néven érkező autót várhatjuk ide, míg az Opelnél az Insignia elektromos utódját. Ami biztos, hogy mind az 5 itt készülő autó az STLA Mediumra épül majd meg, 400 V-os rendszerfeszültséggel (a 800 V az STLA Large és Frame padlólemez sajátja lesz csak). Az itteni autókba maximum 98 kWh akkukapacitás (700 km WLTP) és 160, illetve 285 kW között teljesítmények épülhetnek be, hátsó, illetve összkerékmeghajtással.

Jelenleg a melfi üzemben a Fiat 500X, a Jeep Renegade és a jelenlegi generációs Jeep Compass készül, ám az UILM szerint ezeknek a modelleknek a gyártását 2024 és 2025 között le fogják állítani. Érdekesség, hogy a Stellantis még nem beszélt a jelenlegi Compass-generáció kivezetéséről és nem is akart erről beszélni a Reuters kérdése kapcsán sem.

A Melfi jó hírek mellett meg kell említeni azt is, hogy a híres torinói (Mirafiori) üzemükben részlegesen leálltak a gyártósorok a gyenge kereslet miatt. Az észak-olaszországi üzemben négy Maserati modellt és az akkumulátoros elektromos Fiat 500-at gyártanak. Illetve az STLA Small modellek gyártása Spanyolországba kerül (Vigo, Zaragóza).

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!