Izgalmas frissítéssel érkezik az új Audi Q4 e-tron

0

A Volkswagen csoport legújabb fejlesztésű hajtáslánca egyre több elektromos modelljükben jelenik meg, szerencsére már túllépve a Volkswagen márka határain. Az APP550 néven bemutatkozott hajtáslánc rengeteg elemében megújult, aminek révén nagyobb teljesítményszintek, vagy éppen kedvezőbb fogyasztási adatok érhetők el, kinek mi a fontos autózás közben. A premier óta már feltűnt többek között a CUPRA Tavascan aljában is, most pedig az Audi egyik elektromos modelljébe érkezett meg.

A német Volkswagen is sok éve csiszolgatja a technológiát, amik nagyjából 10 éve folyamatosan jelennek meg az elektromos járművek motorterében. Az APP550 esetében megjelent sajtóanyag igen beszédes a fejlődést illetően, immár kézzelfogható eredményei vannak a 10-15 éves fejlesztői munkának ezen a területen. A vállalat szerint az AP550 erényei közé tartozik, hogy nagyobb teljesítményt és jobb hatásfokot kínál egyidejűleg, jellemzően a hátsó tengely meghajtásával. Az egység akár 250 kW-ot és 550 Nm nyomatékot képes leadni.

Az új hajtáslánc először a Passat-utódként is ismert ID.7-ben mutatkozott be először, aztán egyre több modellbe kezdett beszivárogni a Csoporton belül. A legújabb jelentkező a gépészet frissítésére az Audi Q4 e-tron, ami a 2024-es modellévtől kapja majd meg az új APP550-et, erről természetesen sajtóanyag is készült.

Az újdonság elérhető lesz majd hátsó, illetve összkerékmeghajtással is, ám érdekes módon a sajtóanyag nem nevezi nevén a gyereket, vagyis az APP550 sehol nem került leírásra. Az Audi esetében a hátsókerék-hajtású Q4 45 e-tron és a Sportback változat is alapesetben 210 kW teljesítményt ad le, míg a komolyabb kivitelű Audi Q4 55 e-tron quattro és a Q4 Sportback 55 e-tron quattro esetében már 250 kW a vonatkozó adat. A 0-100 km/h gyorsulás a gyengébbik modellek esetében 6,7, míg az erősebbek esetében 5,4 másodperc alatt történik meg.

Minden új Q4 e-tron modell ugyanazzal az akkupakkal érkezik majd, ami nettó 77, bruttó 82 kWh kapacitást biztosít a sofőrnek. Az alkalmazott kémiára nem tér ki a sajtóanyag, csupán csak „optimalizált cellakémia” -ként olvashatunk erről a témáról. Ha minden körülmény adott, nagyjából 28 perc alatt érhető el a 10-ről 80 százalékra feltornázott töltöttség. A quattro modellek esetében a DC villámtöltési teljesítmény 175 kW, míg a gyengébb változatok esetében 135 kW. Az AC teljesítmény 11 kW maradt.

Az akkupakk esetében szoftveres finomságok is érkeznek, mint például az akkumulátorvédő funkció, ami automatikusan 80 százalékra korlátozza a töltöttségi szintet, hogy meghosszabbítsa az akkumulátor élettartamát. Az intelligens út- és töltéstervezés érdekében az e-tron útvonaltervező a nagy teljesítményű állomásokat részesíti előnyben. Ha a vezető a javasolt útvonalat választja, a rendszer aktiválja az akkumulátor-előkészítést (termikusan) arra az időszakra, amíg az új Audi Q4 e-tron modellek elérik a kiválasztott, tárolt töltőállomást. Az Audi Q4 e-tron modellcsaládban most először van jelen utókondicionálás is. Itt a jármű hőkezelő rendszere lehűti az akkumulátort, ha az vezetés vagy töltés után túllép egy rögzített hőmérsékleti küszöböt.

Ezen kívül a 2024-es modellév tartalmaz egy áthangolt felfüggesztést is (mind a standard felfüggesztéshez, mind a sportfelfüggesztéshez, mind a lengéscsillapítós felfüggesztéshez), de frissülnek a vezetéstámogató rendszerek is. Mostantól az alapfelszereltség része lesz a 10,25 colos „Audi Virtual Cockpit”, illetve a csomagtérajtó is elektromosan nyílik és záródik. A fűthető első ülések szintén az alapfelszereltség részei, míg a hátsó ülések fűtése felár ellenében választható.

A frissített Q4 e-tron szeptember 26-tól rendelhető meg, ára Németországban 52 900 eurótól indul és a zwickaui átszervezések miatt a modell gyártása is vélhetően átkerül a márka brüsszeli gyárába.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!