A Hyundai megkezdte az új, tisztán elektromos Kona Electric sorozatgyártását a csehországi Nošovice-i üzemében. A tervek szerint a Hyundai az idei év végéig mintegy 21 000, jövőre pedig további 50 000 darab Kona Electric legyártását tervezi.
A frissített elektromos Kona március elején mutatkozott be, akkor kiderült, hogy az előző 100 kW-os villanymotort egy nagyobb, 114,6 kW-os villanymotorra cserélték. Továbbá a 39,2 kWh kapacitású akkumulátort is frissítették 48,4 kWh-ra. Míg a „Long Range” Kona modell 160 kW-os villanymotorral, 65,4 kWh-s akkumulátorral és 490 kilométeres (WLTP) hatótávval büszkélkedhet.
A Hyundai legfrissebb sajtónyilatkozatából kiderül, hogy a Kona Electric mindkét változatának elindult a gyártása a csehországi üzemben. Várhatóan az elektromos Kona modellek sorozatgyártását gyorsan felpörgetik, mivel a vállalat várakozásai szerint 2023 végére a Kona Electric az üzem teljes termelésének 15 százalékát fogja adni.
A Hyundai a jelenlegi 22 európai ország mellett további 20 országba tervezi a Kona Electric járművet szállítani. Mindez annak a jelentős váltásnak a része, hogy a Hyundai elérje az célját, miszerint 2035-ig csak károsanyag-kibocsátásmentes járműveket kínáljon Európában.
„A Hyundai Európát központi piacnak tekinti, ami jól tükrözi ügyfeleink iránti elkötelezettségünket szerte a kontinensen. Ezért gyártjuk modelljeink több mint 70 százalékát – az európai vásárlókat szem előtt tartva – Európában. Válaszul az elektromos járműveink iránti növekvő keresletre a régióban és a rövidebb szállítási időkre összpontosítva az egyik legfontosabb elektromos autónk gyártása Európában hangsúlyozza az európai piac fontosságát a Hyundai számára.” – Magyarázta Michael Cole elnök-vezérigazgató.
A Kona Electric akkumulátorcellái az LG Energy Solution lengyelországi gyárából származnak,és az akkumulátorcsomagok összeszerelése „ugyanabban a HMMC-üzemben zajlik, ahol 2021 végéig kézi sebességváltókat is gyártottak”.