Ralf Brandstaetter, a Volkswagen csoport kínai részlegének vezérigazgatója szerint az utóbbi időben túlfűtötté vált az elektromos autók piaca.
Az Autocar legújabb cikke szerint a Kínai Autógyártók Szövetsége által Sanghajban megrendezett 2023-as Kínai Autóipari Fórumon Brandstaetter elmondta, hogy a magas tőkebefektetések és az árengedmények „a fogyasztók érdekeit sértik”.
Továbbá a VW vezérigazgatója megemlítette, hogy „jelenleg több mint 120 autógyártó található az elektromos autók piacán és 2023-ban mintegy 150 új modell kerül piacra. Az intenzív piaci verseny és a magas akkumulátorárak miatt komoly gazdasági nyomás nehezedik ezen gyártókra. A rövid távú értékesítési sikerhez rendkívül magas tőkebefektetésekre van szükség”.
„Olyan helyzettel állunk szemben, amikor a piac túlhevül. A versenyszféra konszolidációja teljes lendülettel zajlik” – tette hozzá Brandstaetter. Majd megjegyezte, hogy számos elektromos autógyártó startup jelentős megszorításokkal néz szembe és a jövőben ezek mind kihullhatnak a piacról, ha nem kapnak valamiféle tőkebefektetést.
„Az éles verseny mély árengedményekhez vezetett az elmúlt hónapokban. Ez végső soron a fogyasztók érdekeit sérti. Nem fognak tudni többé szolgáltatásokat igénybe venni a régi márkáktól, vagy jelentős árcsökkentést fognak tapasztalni a megvásárolt modellek esetében.”
Brandstaetter a nyilatkozatában egyértelműen a Teslára és a 2022 végén, 2023 elején indított árháborújára gondolt. Majd elmondta, hogy a VW csoport nem fogja mindenáron üldözni az eladásokat és a növekedést a kínai elektromos autós piacon, ugyanis „az üzletág jövedelmezősége a legfontosabb. Nem fogunk egészségtelen piaci versenybe bocsátkozni a rövid távú növekedés érdekében.”
Vagy mégis? Ugyanis tegnap érkezett a hír, hogy Kínában akár 6,5 millió forintért is hazavihető a Volkswagen ID.3 elektromos autó.
Továbbá a vezérigazgató azt is elárulta, hogy a VW csoport a lassuló eladások ellenére sem fogja feladni a belsőégésű motoros autók piacát Kínában. Majd tudatta, hogy 2030-ig összesen 17 új belső égésű motoros modellt fog piacra dobni Kínában, emellett a hibrid technológia fejlesztését is előremozdítja, és „a benzines modelleket fokozatosan átalakítja plug-in hibridekké”.