A Stellantis Csoport mára oda jutott, hogy a világ egyik legjelentősebb autógyártó konglomerátuma lett, szárnyai alá számos európai és amerikai márka került be. Egy ilyen portfolió mellett könnyen megeshetne az, hogy a sok felvásárolt márka miatt azok gyártása költséges lehet, amennyiben azok nagyon különböznek egymástól. Mivel a Stellantis előre tekint, ezért már jó 2 éve megkezdte a felkészülést annak elkerülésére, hogy márkáinak gyártása sokba kerüljön.
Aki figyelemmel kíséri a csoport életét, az tudja, hogy a Stellantis is elkötelezett az elektromos meghajtásra való átállás kapcsán, így a felkészülést is ezen irányban kezdték meg. A Stellantis számításai szerint 2030-ra az európai eladásaik 70 százaléka már alacsony-emissziójú járművek eladásából fog származni és ezen autók árait már 2026-ra le akarják szorítani egy belsőégésű autó árszintjére. A csoport 14 márkáján belül időrendben legelőször a DS alakul át tisztán elektromos márkává (2024), majd őket követi a Lancia (2026), az Alfa Romeo (2027) és a Fiat (2030).
Ezt a sok autót pedig összesen négy platform fogja kiszolgálni, ami kiváló lehetőség a gyártási költségek csökkentésére. 2021-ben ezért bemutatkozott a négy újdonság STLA Small, STLA Medium, STLA Large és STLA Frame néven.
A Csoport számításai szerint ez a négy platform egyenként évi 2 millió elektromos autó legyártását fogja lehetővé tenni a csoporton belül. Azaz a közeljövőben évi 8.000.000 legyártott elektromos autóval számolhatnak a Stellantis vezetőségében. A platformok adta lehetőségek végett a városi kisautóktól (pl.: Peugeot e-208) kezdve a hatalmas pickupokig (pl.: Dodge RAM) bezárólag mindenféle autó megépíthető lesz.
2021 óta nem igazán került elő sokszor az STLA platform-család és nem is nagyon lehetett tudni sokat róluk, ám megérkezett a legfrissebb Stellantis sajtóanyag, amiben az STLA Medium került elsőként részletesen bemutatásra.
Az új platformmal szerelt autókkal alapesetben is 500 km (WLTP) hatótávra számíthatunk, amely akár 700 km-ig is kitolható. A Stellantis szerint az új STLA Medium 400V elektromos architektúrán alapuló elektromos modellek 27 perc alatt 20%-ról 80%-ra töltenek fel. A platformmal hajtott járművek első- és összkerékhajtásúak lesznek, 160 kW és 285 kW közötti teljesítménnyel.
Az STLA Medium platformot számos jármű befogadására tervezték, beleértve az elektromos autókat, crossovereket és SUV-kat, és a C és D szegmensű modellekkel a „piac szívébe” céloznak. A padlólemez 2700 és 29000 mm közötti tengelytávú, 4,3 és 4,9 m közötti teljes hosszú és 220 mm-t meghaladó szabad hasmagasságú járművek elhelyezésére alkalmas.
De hogy igazán jövőálló lehessen a négy újdonság, azokat már olyan jövőbe mutató akkucellák fogadására is felkészítik, mint mondjuk a szilárdtest, vagy éppen a foszfor-alapú cellák. Az első autó, amit erre építenek majd meg, az a DS4 elektromos változata lesz 2024-ben.