A belső égésű motoros megfelelőjéhez hasonlóan az elektromos Sandero is Európa egyik legolcsóbb új járműve lesz.
A Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot elárulta, hogy a Dacia Sandero tisztán elektromos változata 2027-ben vagy 2028-ban érkezik meg a nagyközönség elé. A vezérigazgató az AutoCar üzleti lapnak adott interjújában ismertette, hogy az új, negyedik generációs Sandero „2027-ben vagy 2028-ban érkezik meg és 2034-ig, vagy 2035-ig lesz gyártásban. A márka zászlóvivője lesz a nulla károsanyag-kibocsátású, alacsony költségű autók gyártásáig vezető útnak.”
Továbbá Le Vot azt is kikotyogta, hogy a Sandero EV ugyan kisebb hatótávolsággal fog bírni, mint a riválisok elektromos modelljei, de azt is megígérte, hogy hihetetlenül olcsó lesz a Dacia második elektromos autója.
Mindezt azért, mert a Dacia vezérigazgatója bírálta az elektromos járművek jelenlegi árképzését és kijelentette, hogy elsősorban a magas árak akadályozzák a vásárlókat abban, hogy elektromos hajtásra váltsanak.
A Dacia Spring 2021-es sikeres európai bevezetését követően a román autógyártó egyre jobban a meglévő modellpalettájának elektromosítására összpontosít. Ami nem is csoda, hisz az európai országokban több mint 120 ezer darab Spring talált gazdára. Ha hihetünk a pletykáknak akkor a Sringtől eltérően a Sandero EV a Renault-csoport CMF-B platformján fog helyet kapni. Ezt a padlólemezt fogja használni a hamarosan megjelenő Renault 5 is, amellyel a Sandero EV állítólag sok közös vonást fog felmutatni.
A Romániában és Marokkóban gyártott Dacia Sandero 2008 óta kapható és jelenleg a harmadik generációnál jár. A Sandero Európa egyik legolcsóbb és legnépszerűbb autója, Magyarországon valamivel több mint 5 millió forintért már elhozható.