A napokban tartotta a kínai NIO a tisztán elektromos ET5 Touring és a megújult EL6 SUV modelljeinek globális premierjét. Az élőben közvetített eseményen az ET5 Touring és az EL6 műszaki adatain kívül az európai árakat is felfedte a kínai elektromos autógyártó vállalat.
A tisztán elektromos EL6 egy közepes méretű SUV a maga 2915 mm-es tengelytávjával, 4854 mm hosszával, 2212 mm szélességével és a 1703 mm magasságával. Kínában a modell ES6 néven került forgalomba, de az Audival szembeni pervesztés miatt a modellt EL6 névre keresztelték át az öreg kontinensen.
A NIO EL6 a márka másodikként bemutatkozó tisztán elektromos autója volt, mondhatjuk, hogy az ES8 kistestvére. Az első, 2018-as premier alkalmával ez a modell is a NIO saját fejlesztésű NT 1.0 elnevezésű padlólemezére épült fel, ám ahogyan arról a márka iránt érdeklődők biztosan hallottak, a NIO fokozatosan kivezeti a szerintük elavult padlólemezt és az erre épülő modelleket is. Így frissítették az EL6-ot az új, NT 2.0-s padlólemezre amit a napokban mutattak be Kínában is.
A megújult NIO EL6 duplamotoros konfigurációban jelent meg. Mindez azt jelenti, hogy az első tengelyen egy 150 kW-os indukciós villanymotor, míg a hátsó tengelyen egy 210 kW-os állandó mágneses villanymotor kapott helyet. Ezek együttesen 360 kW csúcsteljesítményt és 700 Nm csúcsnyomatékot adnak az EL6 SUV-nak. Így mindössze 4,5 másodperc alatt lehet 100 km/órás sebességre gyorsítani a 0,25 cW légellenállási együtthatóval bíró EL6-tal.
Az EL6 csomagtartója alapban 597 liter, vagy 1430 literesre bővíthetjük lehajtott hátsó ülésekkel. A kínai SUV vontatási kapacitása 1,2 tonna, a tető terhelhetősége pedig 75 kg.
A megújult padlólemeznek és a legújabb szilícium-karbid technológiának köszönhetően a két villanymotor közel 94 százalékos hatékonysággal dolgoznak. Jelenleg a NIO EL6-hoz kétféle akkumulátorméret közül lehet választani. A kisebb 75 kWh-s akkuval az EL6 SUV 406 kilométert tud megtenni, míg a 100 kWh-s akkumulátorhoz 529 kilométer (WLTP) párosul.
Első körben a NIO EL6 Németországban, Hollandiában, Svédországban, Dániában és Norvégiában jelenik meg. Németországban 65 500 eurótól indul az EL6 ára a kisebb akkumulátorral, míg 74 500 eurót kell kifizetni a nagyobb, 100 kWh-s akkuval ellátott példányért. Azonban akár bérelni is lehet az akkumulátort, melynek havidíja 169, illetve 289 euró.
Európában szintén újonnan bemutatott NIO ET5 Touring a kínai márka első kombija. Az ET5 Touring szinte egy az egyben a szedán változatra épül. A Touring 2888 mm tengelytávval, 4790 mm hosszal, 2178 mm szélességgel és a 1499 mm-es magassággal bír.
Az ET5 Touring csomagtere alapban 450 liter, míg az egymástól függetlenül dönthető hátsó ülések lehajtásával 1300 literre növelhetjük a kombi befogadóképességét.
A hajtáslánc megegyezik az EL6 SUV-val és az ET5 Touring légellenállási együtthatója is azonos, 0,25 cW. Míg az ET5 Touring vontatási kapacitása 1,4 tonna. Azonban a Touring 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően a kisebb önsúlynak, ami nagyjából 2,2 tonna.
Az intelligens légrugózás és a vezetéssegítő hardver az ET5 Touringban is megtalálható, akárcsak az EL6-ban. Ezen kívül a NIO különlegességként említi a „különösen nagy, 1,35 négyzetméteres panoráma üvegtetőt”, valamint a „hátsó 895 mm-es páratlan lábteret”.
A NIO elmondása szerint az ET5 Touringot kifejezetten az európai piac igényeire fejlesztették ki. Az autógyártó kiemeli, hogy ez nem csak az első kombi a NIO termékcsaládon belül, hanem az első teljesen elektromos kombi a prémium szegmensben. „Ezzel az elegáns és sokoldalú modellel különösen a NIO-felhasználók igényeit szeretnénk kielégíteni, akik további rugalmasságot, sportosságot és kényelmet, valamint funkcionalitást és nagy helyet igényelnek. A NIO EL6 igazi úttörő az intelligens elektromos univerzális SUV-k között, és a közepes méretű SUV-ok közé tartozik, nagy teljesítményével, intelligens technológiájával és kiváló belső terével. Ideális családközpontú igényekhez.” – mondta Ralph Kranz, a müncheni NIO Germany vezérigazgatója.
Bár a NIO nem árulta el a töltési időt sem az EL6-hoz, sem az ET5 Touringhoz, ezek valószínűleg ugyanazok, mint az ET5 esetében. A 75 kWh-s LFP akkumulátorral szerelt változatot nagyjából 30 perc alatt tölthetjük fel 10-ről 80 százalékra. A nagy NMC akkumulátorral ugyanez a töltési ütem 40 percig tart.
Az ET5 Touring is ugyan azokban az európai országokban már előrendelhető, mint az EL6. A 75 kWh-s akkuval szerelt változat 59 500 eurótól, míg a 100 kWh-s változat 68 500 eurótól indul Németországban.
Az online konfigurátor augusztus 1-jén indul Európában, a kiszállítás pedig 2023 utolsó negyedévében kezdődhet el.